۲۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 1494
کد خبر: 85419063
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه دزفول: پژوهشکده سند چشم انداز توسعه دزفول راه اندازی شود

دزفول - ایرنا - امام جمعه دزفول با اشاره به تهیه سند چشم انداز توسعه شهرستان گفت: هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده و لازم است برای پیشبرد امور، پژوهشکده این سند در اسرع وقت راه اندازی شود. 

به گزارش ایرنا حجت الاسلام مسعود بهرام پور در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر افزود: تفاهم نامه‌ای برای تهیه و اجرای سند چشم انداز توسعه شهرستان توسط بنده، فرماندار و نماینده دزفول امضا شده ولی هنوز در این راستا اقدامی نشده است.

وی با تاکید بر لزوم راه اندازی پژوهشکده سند چشم انداز توسعه شهرستان دزفول ادامه داد: امید است این سند در دوره جدید با حضور نماینده منتخب دزفول در مجلس شورای اسلامی در اسرع وقت تکمیل و اجرایی شود.

کارگروه رفع موانع تولید دزفول هر ماه تشکیل جلسه دهد

امام جمعه دزفول با اشاره به اهمیت برگزاری نشست‌های کارگروه رفع موانع تولید گفت: این کارگروه ۲ بار در سال جاری زیر نظر دادستان شهرستان دزفول تشکیل و از ۳۰ پرونده وارده به ۱۰ پرونده رسیدگی شده است.

وی افزود: انتظار می‌رود این کارگروه فعالیت بیشتری داشته باشد و هر ماه یک نشست برای رفع موانع تولید برگزار کند.

حجت الاسلام بهرام پور با اشاره به صدور مجوز راه اندازی شرکت‌ها در شهرستان دزفول اظهارکرد: بازگشایی ۱۷ کارخانه راکد و صدور ۵۰ مجوز فعالیت جدید با یکهزار فرصت شغلی جدید در دزفول جای قدردانی دارد.

انتقاد از افزایش ۲ برابری برخی اجناس در بازار دزفول

امام جمعه دزفول با انتقاد از افزایش ۲ برابری برخی اجناس در این شهرستان در آستانه عید نوروز گفت: برخی دستگاه‌ها و اصناف دزفول قبل از سال ۱۴۰۳ نرخ‌ها را تا بیش از ۲ برابر بالا برده‌اند که لازم است اتحادیه‌ها نظارت بیشتری بر بازار داشته باشند و این وضعیت افسارگسیخته را مدیریت کنند.

وی افزود: اگر اصناف این وضعیت را ادامه دهند هفته آینده در خطبه‌ها نام آنها را اعلام خواهم کرد چراکه این وضعیت برای مردم قابل قبول نیست.

امام جمعه دزفول با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر رشد تولید و مهار تورم گفت: دولت، مجلس و قوه قضاییه باید بررسی کنند که برای تحقق شعار سال چه اقدامی انجام داده‌اند.

وی با قدردانی از اقدامات انجام شده پیرامون رشد تولید افزود: چند هزار شرکت و کارخانه که به دلایل مختلف نظیر وجود موانع و مشکلات اقتصادی تعطیل شده بود، با همت دولت، قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی احیا شدند ضمن اینکه تصویب پنجره مجوزهای اشتغال اقدام خوبی بود.

حجت‌الاسلام بهرام پور به گسترش دانش بنیان‌ها در کشور اشاره و اظهارکرد: باید از سرمایه‌های انسانی و نخبگی استفاده شود که در این زمینه کارنامه قابل قبول است.

وی با بیان اینکه در بخش مهار تورم موفقیت جزئی داشته‌ایم، افزود: تورم از بالای ۵۰ درصد به زیر این عدد رسید ولی این کاهش تورم به اندازه‌ای نبود که مردم آن را در سفره خود شاهد باشند.

اقتصاد باید از دلار جدا شود

امام جمعه دزفول اظهارکرد: متاسفانه کارنامه قابل قبولی در مهار تورم نداشتیم و دولت‌ها یکی پس از دیگری نتوانستند این تورم را مهار کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از تورم زاییده وابسته بودن اقتصاد کشور به دلار است، افزود: آمریکا بیش از ۳۹ تریلیون دلار بدهی دارد و وابسته بودن اقتصاد کشورها به دلار اقتصاد آنها را متزلزل کرده است.

حجت الاسلام بهرام پور نخستین مطالبه رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی را جدا شدن اقتصاد از دلار عنوان کرد و گفت: متاسفانه هنوز این اتفاق در کشور رخ نداده است اگرچه ایران تفاهم نامه‌هایی با پول ملی منعقد کرده که یک زیرساخت برای جدا شدن دلار از اقتصاد به شمار می‌رود.

وی افزود: اقدام و تفاهم ملی نیاز است و مجلس، بخش اقتصادی کشور، دولت و همه دست اندرکاران فعل و انفعالات اقتصادی باید برای جداکردن دلار از اقتصاد تصمیم گیری کنند.

امام جمعه دزفول تاکید کرد: وقتی توانستیم صادرات سه برابری نفت را رقم بزنیم، تورم ۴۰ درصدی برای کشور قابل قبول نیست.

جرائم اصناف درخصوص رعایت نکردن شئونات ماه رمضان باید بازدارنده باشند

امام جمعه دزفول با اشاره به فرارسیدن عید نوروز گفت: بهار طبیعت اگر قرار باشد انسان را به گناه بکشاند ضد دین است؛ ترک گناه با همزمانی بهار قرآن و بهار طبیعت باید مدنظر قرار گیرد و اصناف وظیفه خود را درخصوص روزه خواری انجام دهند.

وی ادامه داد: بازرسی اصناف باید منتج به نتیجه و جریمه‌ها بازدارنده باشند تا با تخلف یک نفر و تنبیه او دیگران جرات تکرار آن تخلف را نداشته باشند.

حجت الاسلام بهرام پور اظهارکرد: دادستان، فرماندار، شهردار و رییس اصناف دزفول برای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان برنامه ریزی کنند.

زندانیان جرائم مالی و غیرعمد چشم انتظار کمک نیکوکاران هستند

امام جمعه دزفول با قدردانی از برگزاری جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم مالی و غیرعمد در دزفول گفت: نیکوکان دزفول در این جشن نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان کمک کردند.

وی افزود: اگر هر نفر در کشور ۲۰۰ هزار ریال کمک کند حتی یک زندانی جرائم غیرعمد هم در زندان باقی نمی‌ماند و این افراد به آغوش گرم خانواده باز می‌گردند.

حجت الاسلام بهرام پور اظهارکرد: برخی از این زندانیان نماز شب خوان هستند ولی به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی بواسطه تصادف یا ورشکستگی به زندان افتاده‌اند و خانواده آنها بدون سرپرست مانده است.

وی افزود: همه در ماه مبارک رمضان همت کنیم تا زندانیان بیشتری در این ایام آزاد شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha