معاون استاندار فارس: ثبت روز میمند در تقویم رسمی حاصل کوشش بی وقفه مردم این دیار است

شیراز- ایرنا- معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: ثبت هشتم اردیبهشت در تقویم رسمی کشور به عنوان روز ملی میمند حاصل کوشش بی وقفه مردم تلاشگر این خطه از استان پهناور فارس است.

به گزارش ایرنا، محمد فرخ زاده، جمعه در دیدار بخشدار و شهردار میمند، ضمن تاکید بر لزوم معرفی ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی و هنری میمند افزود: در اقدامی که به کل ویژه در میمند آغاز شد، ۱۰۰ هکتار زمین با همکاری منابع طبیعی استان در ورودی این شهر در اختیار شورای شهر و شهرداری قرار گرفت که اقدامات اجرایی برای درختکاری آن آغاز شده تا در اختیار مردم قرار داده شود.

وی ادامه داد: همزمان چند پروژه مهم دیگر نیز از جمله طراحی بازارچه سنتی در کنار امامزاده و مسجد جامع در مرکز شهر میمند نیز پیش بینی و طرح اولیه آن توسط شهرداری این شهر آماده شده و در حال ویرایش است.

او اظهار کرد: یک مجموعه مهم کارگاهی، صنعتی و عرضه نیز در بحث فرآوری گل محمدی و اسانس‌های آن برای تولید عطر، ادکلن و خوشبوکننده‌ها پیش‌بینی شده که این بازارچه نیز در حال طراحی در زمینی به مساحت حدود چهار کتار است.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس اضافه کرد: یکی از کارهای دیگر توجه به هنرهای سنتی و صنایع‌دستی ارزشمند این شهر از جمله شیشه‌گری است و در این زمینه نیز اقدامات خوبی از سوی بخش خصوصی در حال انجام است.

فرخ زاده گفت: برای روز هشتم اردیبهشت سال ۱۴۰۳ (روز میمند) نیز با همکاری شورای شهر و شهرداری میمند با مجموعه‌هایی مانند میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد، ورزش و جوانان، بسیج، رسانه‌ها و دیگر حوزه ها در جهت معرفی دستاوردهای مردم این دیار به کشور اقداماتی در دست انجام است که امیدواریم تمام این اقدامات منجر به تحرک، پویایی و رونق هرچه بیشتر این منطقه شود.

وی اظهار کرد: اقداماتی که تاکنون در جهت تقویت زیرساخت‌های گردشگری در شهر میمند انجام شده کافی نیست و باید هر چه سریعتر برای جبران عقب ماندگی در این حوزه وارد عمل شد و با تعریف پروژه های جدید یا تسریع در اجرای پروژه های گذشته، زیرساخت گردشگری در میمند ایجاد شود.

معاون استاندار فارس: ثبت روز میمند در تقویم رسمی حاصل کوشش بی وقفه مردم این دیار است

برگزاری متفاوت روز میمند در سال آتی
شهردار میمند نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در ثبت روز میمند در تقویم رسمی کشور گفت: می کوشیم سال ۱۴۰۳ این رویداد به شکلی متفاوت و مطلوب برگزار شود.

فرهاد محمدرضازاده افزود: این جشنواره ها می تواند در سطح ملی و استانی برگزار شود لذا باید زمینه را برای توسعه این رویدادها بیش از پیش مهیا کنیم که البته این کار مستلزم هم افزایی همه دستگاه ها است.

وی ادامه داد: همه ساله به مناسبت روز میمند، برنامه های ویژه ای به مدت یک هفته برگزار می شود که در همین راستا درروز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ شاهد افتتاحیه برنامه های روز میمند خواهیم بود.

او اظهار کرد: برگزاری شب شعر، آئین غبارروبی امامزاده ها با گلاب ناب محمدی و گلباران قبور شهدا با گل های محمدی، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری آیین گل غلطان ویژه نوزادان، نخستین نمایشگاه عکس گل و گلاب میمند نیز با همکاری عکاسان استان، مسابقه عکاسی، پاکسازی محیط زیست همراه با دوستداران طبیعت و طبیعت گردی در دامنه کوه پادنا از جمله برنامه های بزرگداشت روز میمند خواهد بود.

به گزارش ایرنا، میمند فارس شهری در بخش میمند از توابع شهرستان فیروزآباد استان فارس در جنوب ایران است؛ مسافت این شهر از مرکز استان فارس (شیراز) ۹۵ کیلومتر بوده و تا شهر فیروزآباد ۶۵ کیلومتر است. میمند در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha