۱۴۸ شرکت مسافربری در فارس آماده خدمات‌رسانی در نوروز ۱۴۰۳ هستند

شیراز-ایرنا-رییس کانون رانندگان و دارندگان ناوگان بخش مسافر فارس گفت:۱۴۸شرکت مسافربری با تعداد چهار هزار و ۲۸۸ خودرو ناوگان عمومی، وظیفه خدمات‌رسانی و جابه جایی مسافرین را در ایام نوروز ۱۴۰۳ عهده‌دار هستند.

پیام منتظر ،شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا اظهار کرد: با همکاری و هماهنگی‌های صورت گرفته بین انجمن‌های صنفی کارفرمایی، شرکت‌های مسافربری و انجمن صنفی کارگری رانندگان حمل و نقل جاده‌ای، برنامه‌ریزی منسجمی برای ایام نوروز ۱۴۰۳ برای رفاه مسافران نوروزی انجام شده است.

رییس کانون رانندگان و دارندگان ناوگان بخش مسافر فارس ادامه داد: در وهله نخست به منظور ارائه خدمات مطلوب به مسافرین نوروزی جلسه هم‌اندیشی با هدف ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان و مسافرین با حضور مسئولین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و مسئولین انجمن‌های صنفی کارفرمایی شرکت‌های مسافربری و انجمن صنفی رانندگان در سالن اجتماعات انجمن صنفی پایانه کاراندیش شیراز تشکیل شد.

وی اضافه کرد: همچنین پیش‌بینی لازم برای گذاشتن سفره هفت سین در پایانه کاراندیش و توزیع و پخش بروشورهای تبریک سال نو در شرکت‌های مسافربری انجام شده است.

منتظر ادامه داد: ساماندهی پارکینگ سواری‌های کرایه‌ای با خط‌کشی معابر و اصلاح روشنایی برای سهولت در تردد از دیگر اقدامات برای نوروز ۱۴۰۳ است.

وی گفت:رنگ‌آمیزی و آماده‌سازی اماکن غرفه‌ها و توصیه برای حسن برخورد با ارباب رجوع، توصیه به اغذیه فروشی‌ها برای رعایت حرمت ما مبارک رمضان و ارائه خدمات مطلوب با توجه به اینکه پایانه کاراندیش دروازه ورودی و ویترین کلان شهر شیراز است صورت گرفته است.

رییس کانون رانندگان و دارندگان ناوگان بخش مسافر فارس با بیان اینکه شیراز ۶ پایانه شهید کاراندیش، شهید مدرس، امیرکبیر، علی‌بن حمزه، قصرالدشت و شهید طبایی دارد، افزود: با تدابیر اتخاذ شده و آماده‌سازی ناوگان‌های مسافربری از لحاظ فنی و ظاهری در ایام تعطیلات نوروز، ۱۴۸ شرکت مسافربری در استان که ۶۸ شرکت آن در شیراز قرار دارد با پنج هزار و ۶۷۷ راننده فعال در این صنف وظیفه خدمات‌رسانی و جابه جایی مسافرین را عهده‌دار خواهند بود.

وی ارائه آموزش لازم به رانندگان و کمکی آنان برای خوش رفتاری با مسافرین را از دیگر اقدامات برای ارائه خدمات‌رسانی مطلوب عنوان کرد و گفت: توصیه‌های لازم به رانندگان برای حفظ آراستگی ظاهری آنها و همچنین توصیه برای رعایت قوانین و مقررات و پیشگیری از حرکات حادثه‌ساز با هدف حفظ جان مسافرین هم داده شده است.

منتظر بر ضرورت حفظ و نگهداری و پیشگیری از آسیب‌رسیدن به توشه مسافر در طول سفر تأکید کرد و گفت:آموزش لازم به رانندگان با هدف رعایت سرعت مطمئنه و توقف بموقع برای رفاه مسافرین و صرف غذا و ادای واجبات نماز با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان داده شده است.

وی همچنین بر لزوم تسهیل در امر فروش و پیش فروش بلیت به منظور پیشگیری از دلال‌بازی و سردرگمی مسافرین و تامین آرامش خاطر روحی آنان در طول سفر تأکید کرد و افزود: معرفی مدیر مسئول و پاسخگو بصورت شبانه‌روزی از سوی هر شرکت مسافربری همچنین معرفی فرشاد شجاعی چاغروند به عنوان نماینده بصیر و آگاه انجمن صنفی کارفرمایی برای نظارت برامور پایانه و فروش بلیت به مسافرین برابر ضوابط و بصورت مستمر تاپایان تعطیلات صورت گرفته است.

منتظر استقرار دفتر نظارت رسیدگی به شکایات در ترمینال و اعلام نتیجه به مسافران را از دیگر اقدامات مهم برای رفاه حال مسافران قلمداد کرد و گفت: به مسافرین توصیه می‌شود که در ایام نوروز برای حصول اطمینان، از سایت‌های معتبر اقدام به تهیه بلیت کنند تا در این ایام با مشکلی روبه رو نشوند.

۱۴۸ شرکت مسافربری در فارس آماده خدمات‌رسانی در نوروز ۱۴۰۳ هستند

رییس کانون رانندگان و دارندگان ناوگان بخش مسافر فارس ابراز کرد: پرویز قنبری زاده رییس انجمن کارفرمایی شرکت‌های مسافربری شیراز، مصطفی سقاییان رییس انجمن رانندگان و دارندگان ناوگان بخش مسافر شیراز و فرشاد شجاعی دبیر انجمن کارفرمایی شرکتهای مسافربری شیراز که با برگزاری جلسات مختلف تدابیر و تصمیمات لازم را برای انجام برنامه‌ریزی در طول این ایام برگزار کردند.

وی از معاونت حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس و رییس اداره مسافر استان تشکر کرد و گفت: حجت دهقان و همچنین امیر پورمحسن و حکمت کشاورز بازرسان انجمن رانندگان و دارندگان شیراز هم در این مسیر یاری‌رسان ما بوده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha