برنامه‌های ویژه شهرداری تهران برای استقبال از بهار

تهران بزرگ - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از اجرای ویژه برنامه‌های نوروزی در پایتخت برای استقبال از بهار خبر داد.

محمدامین توکلی زاده روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان از هفته گذشته و ابتدای این ماه پر برکت شروع شده که شاخص ترین برنامه فرهنگی این ماه برپایی افتخار خانه در بلوار کشاورز و بسیاری از اماکن مذهبی و تاریخی تهران است.

به گفته وی، همچنین بوستان لاله تهران از اول ماه مبارک رمضان و نیز در ایام نوروز میزبان بزرگترین جشنواره رمضانی کشور با عنوان «شهر رمضان» است.

توکلی زاده اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن عید نوروز و به منظور ایجاد شور و نشاط در شهر تهران، فعالیت کاروان شادی پیمایی شهرداری آغاز شده است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: کاروان گل و شادی شهرداری تهران با راه اندازی بیش از ۳۰ دستگاه کامیون گل آرایی شده و شخصیت‌های شاهنامه فردوسی، نمادهای نوروز و سفره هفت سین با گردش در معابر شهر به استقبال نوروز رفت.

برنامه های ویژه شهرداری تهران برای استقبال از بهار

به گفته وی، همچنین این کاروان شادی به مناسبت تقارن ماه مبارک رمضان و عید باستانی نوروز با شعار بهار قرآن بهار ایران در حد فاصل میدان هفت تیر تا بوستان لاله شادی پیمایی کرد.

توکلی زاده افزود: این کاروان گل و شادی که به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران راه اندازی شده با برگزاری برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی متنوع و مفرح در بوستان لاله پذیرای مردم شهر تهران بود.

وی اضافه کرد: سال گذشته یک سری بوستان های شاخص تهران از جمله بوستان ملت و مجموعه گردشگری عباس آباد در موضوع نوروزگاه اقدامات ویژه ای داشتند و امسال نیز تلاش کرده‌ایم این برنامه‌ها پس از افطار با تلفیقی از برنامه‌های نوروزی و رمضانی برگزار شود به عنوان مثال امسال نیز ویژه برنامه‌های کشورهای مسلمان و دوست در مجموعه عباس آباد برگزار خواهد شد.

برنامه های ویژه شهرداری تهران برای استقبال از بهار

رخت سال نو به تن پایتخت در آستانه نوروز

همچنین در آستانه نوروز ۱۴۰۳ سازمان زیباسازی با برنامه‌ها و طرح‌های متنوع در قالب آثارحجمی، دیوارنگاره و نقاشی دیواری، اهتزاز پرچم پایه کوتاه، آذین‌بندی ریسه‌ای، نورپردازی و نورآرایی، رنگ آمیزی و بهسازی جداره‌ها، برپایی جشن نور و اکران‌های فرهنگی، رنگ و بوی بهاری به پایتخت داده‌ است.

به مناسبت جشن نوروز بیش از ۱۰۰ اثر حجمی با مضمون بهار، عمو نوروز و هفت سین در میادین و نقاط شاخص پایتخت آماده استقبال از بهار شده‌ همچنین در رویداد هنری بهارستان ۱۴۰۳ که هر ساله با همراهی هنرمندان در راستای تغییر چهره پایتخت و ایجاد حس نشاط و سرزندگی بهاری فعالیت می‌کند.

امسال نیز با حضور ۳۶۰ تخم مرغ رنگی و تکمیل اثر توسط ۲۶۱ هنرمند فعالیت خود را آغاز و با ۲۲ قاب نوروزی توسط ۲۲ هنرمند به فعالیت خود پایان دادند، این قاب‌های نوروزی پیش از سال جدید دور تا دور میدان آزادی نصب و حس و حال سال جدید را به فضای شهری پایتخت منتقل خواهند کرد.

برنامه های ویژه شهرداری تهران برای استقبال از بهار

از دیگر فعالیت‌های سازمان زیباسازی به مناسبت نوروز، اجرای ۷۶ نقاشی دیواری و ۱۶ دیوارنگاره خلاق با استفاده از ویژگی‌های طبیعی و محیطی پایتخت است. پویش «عید آمد و عید آمد» با نصب ۱۰ هزار پرچم پایه کوتاه، ۱۵۰ هزار متر آذین‌بندی ریسه‌ای و پنج نما پرچم با مشارکت مناطق در بزرگراه‌ها و معابر شهر و رنگ‌آمیز جداول و نیوجرسی‌ها در ۹ بزرگراه اصلی تهران و پل‌های عابر پیاده پایتخت، به استقبال سال نو خواهند رفت.

تا عید فطر نیز جشن نور بزرگی با نورآرایی ویژه‌ای در میدان ولیعصر (عج) و اجرای تونل‌ها و سقف‌های نوری متنوعی به همراه المان‌های نوری حاجی فیروز و عمونوروز و نهنگ با تلاش شبانه روزی متخصصین، تکنسین‌ها و همکاران سازمان زیباسازی پایتخت را به شهری با جشن بزرگی پر نور تبدیل خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha