۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85419570
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایش واحدهای صنعتی راکد کردستان منجر به ایجاد و تثبیت ۱۳۰ شغل شد

سنندج- ایرنا- مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: امسال پایش و عارضه یابی ۳۵۰ واحد صنعتی و معدنی راکد و نیمه فعال در استان منجر به ایجاد و تثبیت اشتغال برای ۱۳۰ نفر شد.

سرهنگ مهدی مهتاباتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پایش توسط ۱۶ گروه جهادی سراسر استان صورت گرفت که تاثیر بسیار مثبتی در ایجاد اشتغال در واحدهای صنعتی و معدنی راکد و نیمه فعال داشت.

وی با بیان اینکه توسعه اقتصادی هر منطقه مستلزم حمایت از سرمایه‌گذاران و برنامه‌های رونق تولید است، گفت: تولید به‌ عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم رشد اقتصاد درون‌زا، باعث ایجاد ارزش‌افزوده فراوان شده و برخلاف خام فروشی، درآمد زیادی را نصیب کشور می‌کند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت سپاه بیت‌المقدس کردستان یادآور شد: یکی از وظایف اصلی و اولویت‌دار این نهاد، مانع زدایی و رفع موانع تولید از واحدهای راکد و نیمه فعال سطح استان است.

مهتابانی در خصوص برخی مشکلات واحدهای تولیدی هم اظهار کرد: یکی از عمده ترین مشکلات پیش روی واحد های تولیدی در سطح استان استیجاری بودن این واحدهاست که امیدواریم با حمایت هرچه بیشتر از این واحدها و ارائه تسهیلات از سوی بانک ها بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی بر طرف شود.

یک‌ هزار و ۵۶ واحد صنعتی با اشتغال اسمی ۲۰ هزار و ۹۶۳ نفر و سرمایه گذاری ۸۲ هزار میلیارد ریال در کردستان وجود دارد.

از مجموع پروانه های بهره برداری در حوزه معدن استان ۱۹۲ واحد فعال، ۱۶۳ واحد غیرفعال و ۶ معدن هم در حال تجهیز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha