۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۱۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85419647
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعداد فوتی‌های تصادفات جاده‌ای در زنجان ۱۲ درصد کاهش یافت

زنجان - ایرنا- رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان گفت: طی ۱۱ ماهه سال جاری با برنامه ریزی‌های انجام گرفته میزان فوتی‌های تصادفات جاده‌ای استان ۱۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ مهدی میناخانی روز شنبه‌ در مراسم آغاز به کار پویش "چشم به راهیم"، افزود: یکی از دغدغه‌های مسوولان و دستگاه های متولی به ویژه پلیس راه بحث تصادفات جاده‌ای است به طوری که در نوروز سال گذشته شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در استان بودیم.

این مسوول با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در آزادراه‌های استان بحث خستگی و خواب آلودگی رانندگان است، ادامه داد:این موضوع،‌ حدود ۵۰ درصد علت تصادفات را به خود اختصاص می دهد که در ۳۰ کیلومتری شهرها بیشتر مشاهده می شود.

میناخانی با بیان اینکه با توجه به این موضوع، برنامه‌های فرهنگی به نزدیکی شهرها هدایت شد، خاطرنشان کرد: رانندگی در نزدیکی شهرها با خستگی و خواب آلودگی همراه است و همین موضوع موجب افزایش تصادفات می شود.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس راه نیز از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در سطح استان اجرا می شود، اظهار داشت: متاسفانه دستگاه‌های متولی در حوزه فرهنگ ترافیک آنگونه که باید و شاید پای کار نیستند و انجام این مهم را به تنهایی از راهداری و پلیس راه انتظار دارند.

میناخانی ابراز امیدواری کرد : با ارتقای فرهنگ ترافیک شاهد کاهش تصادفات در مسیرهای درون شهری و برون شهری باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه ۲۷ دستگاه در استان در قالب ۱۲ کمیته به ریاست استاندار مسئول ستاد اجرایی خدمات سفر است، ادامه داد: دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر در تلاش هستند تا خاطره خوبی را برای مسافران برجا بگذارند.

سعید صفوی با بیان اینکه یکی از مهمترین کمیته‌های زیرساختی این ستاد، کمیته راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، اضافه کرد: امسال ایرانی‌ها ۲ مهمانی ماه رمضان و عید نوروز را با هم تجربه می‌کنند که در نوع خود کم نظیر و بی سابقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha