۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85419652
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید فراورده‌های خونی در سبزوار ۴۸ درصد افزایش یافت

سبزوار- ایرنا - رییس پایگاه انتقال خون سبزوار گفت: میزان تولید فرآورده‌های خونی در این پایگاه و توزیع آن بین بیمارستان‌های زیر پوشش و یا انتقال به مرکز استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد افزایش یافته است.

پرستو جمیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پایگاه تا پایان بهمن امسال ۳۶ هزار و ۱۳۲ واحد فرآورده‌ خونی شامل خون فشرده شده، پلاسمای منجمد تازه، خون فیلترشده، کرایو و پلاکت تولید و توزیع کرده است.

وی مراکز درمانی زیر پوشش این پایگاه را شامل بیمارستان های سبزوار، جوین، جغتای و نیز بیمارستان ولی عصر در شهرستان بردسکن عنوان کرد.

رییس پایگاه انتقال خون سبزوار شمار مراجعان برای اهدای خون به این پایگاه تا پایان بهمن امسال را ۱۵ هزار و ۹۵۵ نفر بیان کرد و گفت: این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.

جمیلی همچنین از رشد ۶ درصدی اهداکنندگان خون در این بازه زمانی خبر داد و گفت: ۱۳ هزار و ۴۷۵ نفر در این مدت موفق به اهدای خون شدند که ۵۷ درصد آنان اهداکنندگان مستمر بودند که با توجه به میانگین ۵۳ درصدی استان در این شاخص، این بیشترین شمار اهدا کننده مستمر خون در استان است.

وی با بیان اینکه اهداکنندگان مستمر اهداکنندگانی هستند که سالانه حداقل ۲ بار اهدای خون دارند، افزود: میزان خون دهی اهداکنندگان مستمر در پایگاه انتقال خون سبزوار تا پایان بهمن ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد رشد داشته است.

جمیلی بیان داشت: سهم بانوان اهداکننده از اهدای خون در این مدت در سبزوار ۶ درصد بوده که کمی بیش از متوسط استانی، یعنی پنج درصد، است.

رییس پایگاه انتقال خون سبزوار با دعوت از مردم برای اهدای خون و نیاز به همه گروه های خونی گفت: این پایگاه در ماه مبارک رمضان نیز بعد از افطار در ساعات ۲۰ تا ۲۳ آماده دریافت خون اهداکنندگان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha