۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85419733
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورامین آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۱۱
کد خبر: 85419733
ورامین آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

ورامین- ایرنا- رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ورامین گفت: این شهرستان با دارا بودن صدها اثر و جاذبه تفریحی و امکانات اقامتی مناسب، آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی است.

محمدرضا تاجیک روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با آغاز فصل بهار و شروع مسافرت‌های نوروزی، شهرستان ورامین با تشکیل ستاد تسهیل سفرهای نوروزی، خود را برای استقبال از گردشگران آماده کرده و شرایط برای پذیرایی از میهمانان نوروزی فراهم است.

وی گفت: این شهرستان با دارا بودن صدها اثر و محوطه تاریخی که ۷۸ اثر آن در فهرست آثار تاریخی ثبت شده، یکی از مهمترین مقاصد گردشگری علاقمندان به تاریخ است که با توجه به نزدیکی به پایتخت، آثار تاریخی منحصر به فرد ورامین از جمله مسجد جامع تاریخی، برج علاءالدوله، امامزاده یحیی(ع) و ...پذیرای علاقمندان است.

وی افزود: به منظور آشنایی مسافران نوروزی با صنایع دستی مردم ورامین، نمایشگاه آثار هنرمندان در قالب ۱۲ غرفه در محل برج آرامگاهی علاءالدوله برپا شده و علاقمندان می‌توانند علاوه بر بازدید از این نمایشگاه، آثار ساخته شده توسط هنرمندان این دیار را نیز خریداری کرده به شهر خود سوغات ببرند.

تاجیک تصریح کرد: علاوه بر این، داخل برج علاءالدوله نمایشگاهی ازدوربین‌های قدیمی و تصاویر ۱۰۰ سال اخیر ورامین و برج آرامگاه علاءالدوله نیز برپا شده و در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

وی گفت: شهرستان ورامین، با داشتن آثار منحصر به فرد شیشه، به عنوان شهر ملی شیشه و آبگینه کشور به ثبت رسیده و علاقمندان می‌توانند از تولیدات هنرمندان شیشه‌گر ورامینی بازدید کرده و نسبت به خرید آن اقدام کنند.

رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ورامین اظهار داشت: ورامین با دارا بودن یک هتل و ۵ اقامتگاه بوم‌گردی در مناطق روستایی، امکان اقامت مسافران و گردشگران نوروزی را دارد ضمن این که مدرسه نمونه سوده حمدانی ورامین و شهید شاه صاحب شهر جوادآباد، به عنوان ستاد اسکان مسافران نوروزی آماده خدمت رسانی به گردشگران است.

وی تصریح کرد: در طول ایام نوروز، راهنمایان گردشگری در ابنیه تاریخی ورامین مستقر بوده و توضیحات مورد نیاز را به گردشگران ارائه می‌دهند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha