استاندار قزوین: زیرساخت های ورزش با اجرای طرح آمایش سرزمینی میسر می شود

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: برای توسعه زیرساخت های ورزشی استان بایستی اجرای طرح آمایش سرزمینی ورزش را مورد توجه جدی قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز شنبه در نشست شورای ورزش و تربیت بدنی استان قزوین که در سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از عمده ترین مسایل موجود که بایستی به آن نیز توجه داشت عدم بهره وری می باشد که عدم توجه به مساله طرح آمایش سرزمینی ورزش یکی از علت ها مهم نپرداختن به این موضوع است‌.

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی استان از جمله شهرداری ها، اداره راه و شهرسازی، آموزش و پرورش و سایر دستگاه های متولی باید در ارایه اطلاعات ورزشی خود همکاری لازم داشته باشند تا طرح آمایش سرزمینی ورزش به بهترین نحو ممکن اجرایی شود.

اعلایی، کاهش برخی فشارهای موجود در سطح استان را از جمله مزایای طرح آمایش سرزمینی ورزش برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز همگی مطلع هستیم که هر منطقه از استان دارای چه امکاناتی بوده و از چه مزایایی برخوردار است و در این راستا نیز به چه زیرساخت های هم نیازمندیم.

به گفته استاندار قزوین، استعدادیابی در حوزه ورزش هم یکی از مسایل مهمی است که بایستی به آن پرداخته شود اما متاسفانه بسیاری از استعدادهای درخشان استان به دلیل بی توجهی هدر می رود.

اعلایی اضافه کرد: امسال در حوزه ورزش و جوانان، قزوین سال بسیار پربرکتی را پشت سر گذاشت و از شهروندان این استان هم به دلیل حمایت هایشان از برگزاری مسابقات ورزشی، به خصوص کشتی در تاکستان و همچنین تیم فوتبال شمس آذر تشکر می کنم و قدردان این حضور و حمایت همیشگی آنها هستیم.

کسب ۲۵۰ مدال ورزشی استان طی سال جاری

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین نیز در این نشست ضمن ارایه گزارش عملکرد هیات ورزش همگانی و هیات ورزش روستایی استان در خصوص طرح ملی تبیین سند ملی پیشرفت ورزش کشور و طرح ملی آمایش سرزمینی ورزش، اظهار کرد: تیم های مختلف ورزشی از جمله تیم فوتبال شمس آذر امسال و برای نخستین مرتبه وارد لیگ برتر شد و در عین حال نیز از تمامی قهرمانان ورزشی استان هم تجلیل به عمل آمده است.

عباس علایی مقدم با اشاره به کسب ۲۵۰ مدال ورزشی در رشته های متعدد، خاطرنشان کرد: به همه قهرمانانی که موفق به کسب مدال شدند مبالغ نقدی به عنوان پاداش تقدیم شده است.

به گفته وی، ۱۹۳ تیم در لیگ مینی فوتبال استان شرکت داشتند که ۸۷۰ میلیون ریال برای برگزاری مسابقات و اعزام تیم قهرمان به مسابقات کشوری هزینه شد.

وی ادامه داد: با برگزاری مسابقات کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان، ۸۲۰ ورزشکار آقا و خانم در ۱۲ رشته ورزشی از جمله گل کوچک، والیبال، تنیس روی میز، مهارت های چالشی، شنا و داژبال در این مسابقات شرکت کردند که برای برگزاری آن نیز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

علایی مقدم ادامه داد: مسابقات گل کوچک جام هواداری در اردیبهشت ماه سال آینده با مشارکت ۱۲۳ تیم برگزار می شود که از شهرداری ها برای در اختیار قرار دادن پارک ها و میادین ورزش شهری و همچنین از دانشگاه علوم پزشکی قزوین جهت در اختیار گذاشتن پزشک و آمبولانس برای این مسابقات درخواست همکاری داریم.

وی با اشاره به اینکه در سه ماه نخست سال جدید شاهد بهره برداری بیش از ۱۰ طرح ورزشی خواهیم بود، تاکید کرد: ۲ طرح ملی در هیات عشایری روستایی استان و پنج طرح در هیات ورزشی همگانی استان قزوین در حال اجرا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha