تنها پنج آسانسور مسکن مهر بجنورد تاییدیه استاندارد دارد 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: بررسی ایمنی آسانسورهای مسکن مهر بجنورد نشان داد تنها پنج دستگاه از این تجهیزات دارای تاییدیه ایمنی از این اداره کل است.

محمد خوران روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در گلستان شهر بجنورد به عنوان بزرگترین مجموعه مسکن مهر استان ۴۱۶ دستگاه آسانسور نصب شده است که دریافت تاییدیه ایمنی برای ۱۱۲ مورد در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه آسانسورهای ناایمن بستری برای وقوع حادثه هستند افزود: بررسی ایمنی آسانسورها با هدف جلوگیری از وقوع حادثه و حفظ ایمنی و سلامت شهروندان در دستور کار است و با توجه به اجباری بودن استاندارد آسانسورهای برقی، تمامی آسانسورها باید قبل از بهره برداری تاییدیه ایمنی اولیه دریافت کنند و پس از پایان اعتبار تاییدیه، ملزم به دریافت تاییدیه ادواری هستند.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی افزود: اعتبار تاییدیه های صادر شده حداکثر یک سال از تاریخ صدور است.

وی گفت: یکی از مشکلات در ایمنی آسانسورهای مسکن مهر، این است که بدلیل صدور پایان کار ساختمان ها خارج از فرآیند قانونی و عدم استعلام تاییدیه ایمنی در زمان صدور، تعداد اندکی از آسانسورها تاییدیه ایمنی دریافت کردند.

وی عدم دسترسی به شرکت های نصاب و شرکت های سرویس و نگهدار آسانسورها استانداردسازی آسانسورها را از دیگر مشکلات برشمرد و افزود: در گام اول نیازمند ثبت درخواست بازرسی آسانسور در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور و پیگیری موارد توسط یکی از شرکت های طراحی و مونتاژ است.

خوران گفت: قریب به اتفاق ساکنان در مسکن مهر قشر ضعیف و بعضا ناتوان و معلول هستند و با توجه به هزینه های بالا و افزایش هزینه های مربوط به دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور، همکاری مالکان در تامین مالی و فرآیند استانداردسازی آسانسورها ضعیف است که این امر می تواند منجر به مشکلات اجتماعی شود.

وی اظهار کرد: انتظار می رود اعتباری توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از محل اعتبارات تملک و دارایی برای تعریف طرح با موضوع بررسی ایمنی آسانسورهای مسکن مهر استان به منظور شناسایی و طبقه بندی نقص ها تخصیص یابد همچنین باید از صدور پایان کار برای ساختمان های فاقد تاییدیه آسانسور مسکن ملی جلوگیری شود.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی درباره ایمنی آسانسورهای مسکن مهر در سایر شهرهای استان خاطرنشان کرد: هیچ اطلاعاتی در مورد آسانسورها شهرهای دیگر در دست نیست.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha