ارزش کشفیات قاچاق کالا و ارز در سمنان ۱۲۴ درصد افزایش یافت

سمنان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: افزایش ۱۲۴ درصدی ارزش کشفیات قاچاق کالا و ارز با تلاش پلیس طی سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال گذشته رقم خورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ دوم جلیل موقوفه‌ئی روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه در ستاد فرماندهی انتظامی استان سمنان افزود: تشکیل پرونده در زمینه کشف کالای قاچاق امسال نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافت.

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ۱۰ درصد کاهش وقوع و ۱۷ درصد افزایش کشف سرقت با اقدام‌های پلیس در ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته محقق و ۴۸ باند سارقان غیربومی نیز با اقدام‌های تخصصی پلیس شناسایی و منهدم شد.

وی با بیان اینکه افزایش هفت درصدی کشف مواد مخدر امسال نسبت به سال گذشته در استان سمنان رقم خورد، ادامه داد: ۱۰ درصد افزایش دستگیری قاچاقچیان و انهدام ۵۲ باند قاچاق از دیگر دستاورد تلاش‌های پلیس در یکسال گذشته است.

وی اظهار کرد: ۲۸ درصد افزایش تصادف‌های منجر به فوت در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ ثبت شد، اما با تلاش‌ها و همراهی پلیس راه و بخش‌های مختلف، امسال به ۲۳ درصد کاهش یافت.

دستگیری قاچاقچیان کالا و ارز در سمنان ۱۲۴ درصد افزایش یافت

شناسایی ۷۰ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ها

این مسوول اضافه کرد: ۷۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده های استان سمنان شناسایی شد که رفع نقص نقاط حادثه‌خیز در کاهش تصادف‌ها در محدوده این استان موثر بود.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از وقوع جرایم سایبری امسال در استان سمنان کشف شد و با اشاره به افزایش ۴۸ درصدی برخورد با اراذل و اوباش نوظهور، افزود: دستگیری اراذل و اوباش امسال افزایش چهاردرصدی داشت.

سردار موقوفه ئی ابراز کرد: میانگین زمان حضور پلیس در صحنه پس از دریافت گزارش تلفنی از طریق سامانه ۱۱۰ امسال سه دقیقه کاهش یافت.

وی ادامه داد: ۱۹ درصد کاهش شکایات، سه درصد کاهش انتقادها و ۱۹ درصد افزایش پیشنهادهای شهروندان در سامانه ۱۹۷ پلیس امسال ثبت شد که گزارش‌ها نشان از وضعیت مطلوب عملکرد ماموران پلیس در استان دارد.

این مسوول با اشاره به درپیش بودن روزهای تعطیل نوروز، بیان کرد: هرگونه اسباب کشی بدون مجوز از کلانتری محل ممنوع است و افراد در صورت اسباب کشی باید به کلانتری محل مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: پلیس خدمات مشاوره‌ای رایگان نیز به مخاطبان ارایه می‌دهد که مشاوره‌ها منجر به صلح و سازش در ۷۰ درصد پرونده‌های خانوادگی شد.

استان سمنان با نام‌های تاریخی دیار قومس و دارالمرحمه و با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha