خدمات امدادی به ۹۵۱ نفر در عملیات‌های امداد و نجات هلال احمر

تهران- ایرنا- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: در سومین روز از طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳، نیروهای این جمعیت به ۹۵۱ نفر خدمات امدادی ارائه کردند.

به گزارش ایرنا از سازمان امداد و نجات؛ بابک محمودی روز یکشنبه اظهارداشت: از تاریخ ۲۴ تا ۲۶ اسفند ماه، در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳، ۳۱۷ مورد عملیات امدادی صورت گرفته است.

وی افزود: ۱۷۶مورد جاده ای «معادل ۵۵ درصد» ۲۳ مورد کوهستان «معادل ۷ درصد» حادثه جوی ۳ مورد معادل «۱ درصد» انجام شده است.

محمودی کل دریافت کنندگان خدمات امداد و نجات در کشور را ۹۵۱ نفر عنوان کرد و افزود: ۱۲۱ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۲۳۴ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند، ۱۴ نفر به مناطق امن انتقال داده شد و ۲۳ نفر نیز اسکان اضطراری داده شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: همچنین برای ۴۲ نفر در حوادث و سوانح جاده ای عملیات رهاسازی صورت گرفت و برای ۴۵۷ نفر سنجش میزان قند و فشار خون انجام شد.

بابک محمودی ادامه داد: شماره ندای امداد ۱۱۲ شماره اختصاصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر است و مردم می‌توانند گزارش حوادث و نیاز به امدادرسانی خود را بدون وجود سیم کارت نیز اعلام کنند، که همکاران ما در سراسر کشور آماده پاسخگویی در حوادث احتمالی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha