۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۵۳
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85420241
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

چشم‌های منتظر به دستان گره‌گشا + فیلم

۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۵۳
کد خبر: 85420241
چشم‌های منتظر به دستان گره‌گشا + فیلم

سنندج- ایرنا- گلریزانی دیگر شد و دستان گره‌گشای خیرین کردستان، با کمک‌های کم یا زیاد خود، چشمان منتظر پشت میله‌های زندان را امیدوار به رهایی کرد؛ جشنی شامل کمک یک میلیون تومانی آرسام زندی پسربچه هشت ساله تا کمک ۵۰۰ میلیون تومانی موقوفه ماه رخسار معتمدوزیری...

به گزارش خبرنگار ایرنا، جشن گلریزان امسال بخاطر نزدیکی به تعطیلات نوروز زودتر از سال‌های قبل برگزار شد. باز هم سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج میزبان دریادلانی از تبار فرهنگ و هنر بود، آنانکه هر زمان صحبت از کمک به نیازمندان می‌شود، پیشگام هستند و براساس بضاعت خود، نیازمند را یاری می‌کنند.

برنامه قرار بود ساعت ۱۷ برگزار شود که طبق معمول با چند دقیقه تاخیر شروع شد. سالن نسبت به جشن گلریزان پارسال کمی خلوت تر بود اما کردستانی ها کارنامه درخشانی در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد دارند، گواه این ادعا همین بس که از ابتدای تاسیس ستاد دیه در کردستان تا حالا پنج هزار زندانی توسط خیرین آزاد شده اند.

اما چراغ اول کمک به زندانیان جرایم غیرعمد را در جشن گلریزان سنندج، سیدبقا سهیدالشهدایی با ۵۰ میلیون تومان روشن کرد.

اسامی و کمک ها پشت هم توسط مجری قرائت شد، دختری ۱۴ ساله که خواسته نامش اعلام نشود، ۱۰ میلیون تومان. آقای زندکریمی ۲۰ میلیون تومان، سونیا دیانت ۱۵ میلیون تومان، میمنت آبادی مقیم تهران ۵۰ میلیون تومان و شورای شهر و شهرداری ۱۰۰ میلیون تومان کمک کردند و...

اما عددی که خیلی قابل توجه بود، کمک ۵۰۰ میلیون تومانی موقوفه ماه رخسار معتمدوزیری بود که از ابتدای امسال تا حالا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به ستاد دیه استان کمک کرده است.

چشم‌های منتظر به دستان گره‌گشا + فیلم

۳۰۰ محکوم مالی چشم انتظار کمک خیرین

رئیس کل دادگستری کردستان سخنران اول مراسم از آزادی ۳۰۰ زندانی(۲۹۳مرد و هفت زن) جرایم غیرعمد در استان در سال جاری خبر داد و گفت: این تعداد زندانی، حدود ۱۶۲ میلیارد تومان بدهی مالی داشتند.
حجت الاسلام سیدحسین حسینی به این هم اشاره کرد که برای آزادی این تعداد زندانی، ستاد دیه کشور و بنیاد مستضعفان ۲۵ میلیارد تومان کمک کردند و هفت میلیارد تومان آن تسهیلات بانک های عامل بود، ضمن اینکه پذیرش اعسار محکومان ۸۷ میلیارد تومان و گذشت شکات ۴۳ میلیارد تومان بوده است.

وی یادآور شد: اکنون نیز ۳۰۰ محکوم مالی در زندان های استان دوران حبس خود را می گذرانند و چشم انتظار کمک های خیرین و مردم نوع دوست استان هستند.

رئیس کل دادگستری کردستان ادامه داد: جشم گلریزان سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری شد که طبق اعلام ستاد دیه کشور، در مقایسه با استان‌های صنعتی، بسیار ارزشمند بوده است.

کمک یک میلیون تومانی پسربچه ۸ ساله

باز هم ادامه کمک‌ها توسط مجری اعلام شد. مسعود داوری ۲۰ میلیون تومان، آرسام زندی پسربچه ۸ ساله یک میلیون تومان و فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان ۲۰۰ میلیون نقد و یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان، بسته معیشتی به خانواده های زندانیان کمک کرد.

در ادامه برنامه، گروه نوای رحمت با سرپرستی خواننده خوش صدا و مشهور "پیام عزیزی" به اجرای مداحی و مولودی خوانی پرداخت.

پیشنهاد اهدای مبلغی از حقوق کارمندان به ستاد دیه

استاندار کردستان هم سخنران بعدی جشن امروز بود و همان ابتدای کلام، از تلاش رئیس کل دادگستری کردستان و ستاد دیه برای کمک به زندانیان جرایم عیرعمد تجلیل کرد.

اسماعیل زارعی کوشا ترویج کمک به زندانیان را ارزشمندتر از خود مبالغ کمک شده دانست و افزود: فردا در جلسه شورای اداری به همه کارکنان ادارات استان پیشنهاد می کنم براساس میل خودشان مبلغی از حقوقشان را کسر و به ستاد دیه اهدا کنند.

جشن گلریزان امسال هم تمام شد و چند روز دیگر با کمک های مالی خیرین حاضر در این مراسم، چندین نفر از زندانیان و محکومان مالی از زندان آزاد و دیدارشان به دیدار خانواده روشن خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha