۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۲۱
کد خبر: 85420252
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح ملی «مسطورا» در ۲۰۰ مکان مهریز آغاز شد

۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۲۱
کد خبر: 85420252
طرح ملی «مسطورا» در ۲۰۰ مکان مهریز آغاز شد

یزد - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی مهریز گفت: طرح ملی «مسطورا» برای نخستین بار در ۲۰۰ مکان شامل مساجد، ادارات، نهادها و نشست‌های خانگی در شهر و مناطق روستایی با همکاری روحانیان و استادان حوزه و دانشگاه در شهرستان آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلا حسین زارع عصمت‌آباد روز شنبه در نشست خبری افزود: هر روز در قالب این طرح فرهنگی به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعد از نمازظهر و عصر و یا قبل از نماز مغرب و عشاء با حضور اقشار مختلف مردم نسبت به تفسیر آیات منتخب کلام وحی اقدام می‌شود.

وی با تبریک ماه مبارک رمضان ادامه داد: مسطورا همان زندگی با آیه‌های قرآن مجید است و آشنایی و انس الفت اقشار مختلف مردم به خصوص نوجوانان و جوانان با آن نقش مهمی در تقویت بنیان مذهبی و سدی مقابل تهدید نرم و اهداف فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی دارد.

این مسئول بیان کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان ۳۰۰ نشست خانگی ختم قرآن مجید و جزء‌خوانی در شهر و مناطق روستایی فعال است و ۳۴ روحانی اعزامی همراه با روحانیان شهرستان ماموریت شرعی و انقلابی خود را در اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی انجام می‌دهند.

طرح ملی «مسطورا» در ۲۰۰ مکان مهریز آغاز شد

زارع بیان کرد: به مناسبت تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز در بیشتر تفرجگاه‌های اصلی مهریز با حضور مبلغان و همکاری سایر اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی، ویژه برنامه‌های لازم و خاص پیش‌بینی شده و این روند تا پایان رمضان با قوت ادامه دارد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی مهریز اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان ۱۰۴ مسجد در شهر و مناطق روستایی بخش مرکزی شهرستان فعالیت دارند و با حضور مردم و جوانان برنامه‌های معرفتی و بصیرتی به خصوص در حوزه کلام وحی پیگیری و در حال انجام است.

زارع گفت: برگزاری محافل انس و کرسی‌های تلاوت از دیگر برنامه‌های محوری با قوت در مساجد در حال انجام است و در شب‌های قدر نیز در بیشتر مسجدهای شهر و روستاهای بخش مرکزی شهرستان برنامه‌های خاص برگزار می‌شود.

وی در پایان از همکاری خبرنگاران در سال‌ ۱۴۰۲ در پوشش اخبار و گزارش‌های شهرستان مهریز قدردانی کرد و به پرسش‌های آنان پاسخ داد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و دارای ۳۰۰ مسجد و حدود ۱۰۰ روحانی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha