۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۲۰
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85420430
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهدا برای امنیت مردم جان خود را تقدیم کردند

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: شهدای مدافع امنیت از جمله شهید موذن جان خود را تقدیم کردند تا از وقوع حوادث تروریستی جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت عصر شنبه در دیدار با خانواده شهید علیرضا مؤذن در بیرجند افزود: این شهید بزرگوار با اهدای جان و خون خود جلوی یک حرکت تروریستی بزرگ را گرفت.

وی گفت: برآورد اولیه این بود که اینها یک گروه قاچاقچی هستند اما بعدا با آثار و تجهیزاتی که از آنها بر جای ماند، معلوم شد که یک گروه تروریستی بودند.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: این افراد یک گروه مسلح تروریستی بودند که با هوشمندی مرزبانی استان به خصوص این شهید عزیز از ورود آنها جلوگیری شد.

وی افزود: اگر خدای نکرده قصور و کوتاهی می‌شد، آنان با عملیات تروریستی، جان ده ها نفر را در کشور می‌گرفتند و به شهادت می‌رساندند.

قناعت، اقدام این شهید بزرگوار را بسیار ارزشمند و فاخر خواند و گفت: شهید موذن با نثار جان خود از یک اقدام بزرگ خرابکارانه جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: براساس توضیحاتی که ارائه شد این شهید جوان با خصوصیات اخلاقی که داشت، فردی بسیار متدین و با اخلاق بود و از ائمه اطهار هم در روایات داریم که شهدا گلچین می‌شوند و اینگونه شد که این شهید هم گلچین شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: این شهید با اخلاق و تقوا در دوران جوانی به درجات اعلی علیین رسیده و خودش را در معرض خطر قرار داد تا کشور حفظ شود که اقدامی ارزشمند است.

وی افزود: خداوند این شهید جوان را گلچین کرد و با امام‌ حسین (ع)، حضرت علی اکبر (ع)، شهدا و امام شهدا محشور خواهد کرد.

قناعت با اشاره به اینکه این شهدا جان خود را تقدیم کردند تا حادثه ای مانند حادثه تروریستی کرمان تکرار نشود، بیان کرد: از طرفی شهید عاقبت به خیر شد و شفاعت دیگران را هم در آن دنیا خواهد کرد.

استاندار خراسان جنوبی در آخرین روزهای سال با همراهی فرمانده مرزبانی، فرمانده انتظامی و جمعی از مسئولان استان با خانواده شهید مرزبان "علیرضا موذن" دیدار کرد.

شامگاه ۱۵ اسفند امسال، مرزداران و مرزبانان خراسان جنوبی در نقطه صفر مرز با شجاعت از ورود گروهک تروریستی به خاک کشور ممانعت کردند و با آنها درگیر که اشرار مسلح به سمت خاک کشور مقابل متواری شدند.

ستوان‌یکم علیرضا موذن از نیروهای هنگ مرزی نهبندان و فرمانده پاسگاه مرزی چکاب، متولد سال ۱۳۷۸ است که در این درگیری به درجه رفیع شهادت نائل آمد و ۲ نفر از همرزمانش مجروح شدند.

پیکر این شهید مرزبان پس از تشییع باشکوه در شهرستان‌های نهبندان و بیرجند روز پنجشنبه ۱۷ اسفند ماه در گلزار شهدای مرکز استان آرام گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha