نشست قرآنی تهران با موضوع فلسطین برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- رییس سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از برپایی نشست قرآنی تهران در روزهای برگزاری این نمایشگاه خبر داد که قرار است اندیشمندان قرآنی به مساله فلسطین بپردازند. 

شبیر فیروزیان در حاشیه رونمایی از پوسترهای سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به خبرنگار معارف ایرنا گفت: نشست قرآنی تهران با حضور مقامات کشورهای اسلامی با موضوع هویت اسلامی در بخش بین الملل نمایشگاه قرآن برگزار خواهد شد که در این نشست به مساله فلسطین و غزه با رویکردهای قرآنی پرداخته می شود.

وی با بیان این که بخش بین الملل نمایشگاه قرآن با حضور نمایندگانی از ۲۵ کشور از اول تا هشتم فروردین برگزار می شود، اضافه کرد: امسال سعی کردیم موسسات قرآنی کشورهای دیگر را که فعال هستند و کارهای قرآنی جذاب خوبی انجام داده اند، دعوت کنیم تا با موسسات و مجموعه های قرآنی ما ارتباط بگیرند و محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه کنند.

به گفته سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پنج وزیر کشورهای اسلامی برای حضور در نمایشگاه امسال دعوت شده و نمایندگانی از کشورهای عراق، لبنان، ترکیه، مجارستان، روسیه، عربستان، تونس، لیبی، الجزایر و قطر در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

فیروزیان همچنین گفت: مراسم تجلیل از خادمان قرآن کریم همچون سال های گذشته در نمایشگاه قرآن برگزار خواهد شد و آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان برای بازدید از نمایشگاه و تجلیل از خادمان قرآنی حضور خواهند یافت.

وی اضافه کرد: خادمانی که قرار است از آنان تجلیل شود، در گروه های مختلف همچون قاری، حافظ، پژوهشگر، کاتب، صحاف، مترجم و در عرصه سینما و تئاتر قرار دارند.

نشست قرآنی تهران با موضوع فلسطین برگزار می‌شود
شبیر فیروزیان - رییس نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «می خوانمت» از اول فروردین به مدت دو هفته از ساعت ۱۷ تا نیم ساعت بعد از بامداد در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.

این نمایشگاه شامل بخش هایی همچون کودک و نوجوان، ترجمه قرآن، نهج‌البلاغه، دعا، فلسطین و طوفان الاقصی، مشاوره، هنرهای دینی، محافل خانوادگی، مسابقات و رویدادها و نشست های محتوایی، خادمان قرآنی، طرح بشری، حفظ آسان قرآن و بخش مکتوب است.

امسال بخش جلسات خانگی قرآن یک ویژگی دارد و آن اجرای جلسات خانگی قرآن در نمایشگاه با حضور برخی از خانواده های تهرانی است. همچنین در بخش پوشش ایرانی اسلامی، ۲۰۵ تولیدکننده آمادگی خود را برای عرضه چادر و محصولات عفاف و حجاب اعلام کرده اند. البته بخش بازرسی برای نظارت بر قیمت ها تقویت شده، به گونه ای که قیمت محصولات عرضه شده در نمایشگاه پایین تر از قیمت بازار باشد.

بخش بین الملل نمایشگاه قرآن از اول تا هشتم فروردین با حضور نمایندگانی از ۲۵ کشور برگزار خواهد شد. در بخش داخلی نیز ۴۵ موسسه قرآنی و ۲۴ نهاد دولتی و حاکمیتی مشارکت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha