۲۶ زندانی جرائم غیرعمد در مهاباد چشم انتظار کمک‌های خیّران هستند

مهاباد- ایرنا- رییس دادگستری مهاباد گفت: ۲۶ زندانی محکومان مالی و جرائم غیرعمد این شهرستان چشم انتظار کمک‌های خیّران هستند که امیدواریم در ماه مبارک رمضان امسال بخش قابل توجهی از آنها با کمک مردم آزاد شده و به آغوش خانواده بازگردند.

جواد بنایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محکومان افراد آبرومندی هستند که به دلایل مختلف و نوسانات بازار و ناتوانی در عدم پرداخت بدهی خود زندانی شده و اکنون منتظر همت خیران هستند.

وی اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال مجموع بدیهی آنان بوده که با تامین آن از طرف خیّران و ستاد دیه می توان همه زندانیان واجد شرایط محکومان مالی را آزاد کرد.

رییس دادگستری مهاباد گفت: هر اندازه که خیّران بتوانند برای آزادی زندانیان از مال و اموال خود پرداخت کنند، به همان میزان هم نیز از طرف ستاد دیه تامین و برای آزادی زندانیان پرداخت خواهد شد.

بنایی با بیان اینکه همت خیران مهابادی همواره در سطح استان و منطقه زبانزد بوده است، افزود: سال گذشته مهاباد پس از مرکز ارومیه رتبه دوم استان را در میزان جمع آوری کمک های مردمی در جشن گلریزان داشته است.

بنایی گفت: حساب ستاد دیه استان مختص مهاباد نزد بانک رفاه به شماره حساب ۱۶۲۰۶۶۹۳۴ شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۱۵۶۵۶۹ و شماره شبا IR۷۷۰۱۳۰۱۰۰۰۰۰۰۰۰۱۶۲۰۶۶۹۳۴ است.

به گزارش ایرنا، ستاد دیه با هدف آزادی زندانیانی که جرایم آنها قتل غیرعمد (شبه عمد و خطایی)، صدور چک بلامحل غیرکلاهبرداری، دیه تصادفات رانندگی و ترک انفاق و عدم پرداخت مهریه است، در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۶۹ در کشور تشکیل شد و در این سال ها هزاران نفر با همت این ستاد در کشور از زندان آزاد شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha