۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۲۱
کد خبر: 85420696
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فعالیت یک هزار و ۱۰۰ واحد خبازی ویژه کشیک نوروزی در مازندران

ساری- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از فعالیت فوق العاده ۱۱۰۰ واحد خبازی به عنوان کشیک نوروزی در استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی غله و خدمات بازرگانی استان مازندران عباسعلی وفائی نژاد روز یکشنبه گفت: با اجرای طرح کشیک نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ تعداد یک هزار و ۱۰۰ واحد خبازی یارانه‌ای در استان مازندران به صورت فوق العاده به تولید نان و ارائه به همشهریان و مسافران می‌پردازند.

وی افزود: خبازی‌های مشمول طرح کشیک نوروزی به منظور سهولت دسترسی مسافران نوروزی به نصب بنرهای متحدالشکل بر درب واحد صنفی خود می‌پردازند.

وفایی نژاد با اشاره به گردشگری بودن استان مازندران، ادامه داد: به دلیل شرایط خاص مسافرت‌های نوروزی و افزایش تقاضا برای کالاهای اساسی در مجموع بیش از ۴۲ هزار کیسه آرد فوق العاده علاوه بر سهمیه ثابت ماهانه به واحدهای خبازی کشیک اختصاص یافت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با توجه به ترافیک سنگین جاده‌ای در ایام نوروز و نگرانی‌ها در خصوص آردرسانی به واحدهای خبازی در این ایام، اضافه کرد: با تمهیدات صورت گرفته به منظور ذخیره سازی کافی آرد در شهرستان‌ها و افزایش پخت و تولید نان، آرد مورد نیاز واحدهای خبازی قبل از زمان اجرای طرح در سطح استان توزیع شد.

فعالیت یک هزار و ۱۰۰ واحد خبازی ویژه کشیک نوروزی در مازندران

این مقام مسوول، در خصوص ساعت پخت نانوایی‌های کشیک، گفت: واحدهای خبازی کشیک علاوه بر فعالیت عادی خود به صورت فوق العاده تا ساعت ۲۲ و با تشخیص کارگروه آرد و نان هر شهرستان اقدام به تولید و عرضه نان می‌کنند.

دبیرکارگروه آرد و نان استان مازندران همچنین با تاکید بر فرمانداران و دستگاه‌های نظارتی، افزود: در ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز به منظور بررسی وضعیت عملکرد نانوایی‌ها در استفاده از آرد فوق‌العاده تخصیصی نظارت بر این واحدهای صنفی افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با آغاز سال جدید و انجام مراسم و نذورات، گفت: دستورالعمل نحوه فروش برای تامین نان مورد نیاز به همه عوامل اجرایی و خبازان اطلاع رسانی شده و هیچ محدودیتی برای تامین نان مراسم‌ها وجود ندارد.

وفایی نژاد تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت هرگونه ناهماهنگی بین خبازان و عوامل اجرایی به نمایندگی غله شهرستان و همچنین مدیریت اجرایی طرح هوشمندسازی آرد و نان واقع در بانک سپه و فرمانداری‌ها مراجعه نمایند.

دبیر کارگروه آرد و نان استان مازندران گفت: شهروندان هرگونه شکایت و نارضایتی از نحوه عملکرد واحدهای ارائه کننده خدمات از جمله تعطیلی خودسرانه، کاهش زمان پخت و ... را می‌توانند از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری اداره کل صنعت، معدن و تجارت و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی اعلام تا مراتب فورا مورد رسیدگی قرار گیرد.

فعالیت یک هزار و ۱۰۰ واحد خبازی ویژه کشیک نوروزی در مازندران

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha