تنش آبی و جوانی جمعیت مباحث استان سمنان نیازمند توجه در سال جدید است

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان به برخی مسایل نیازمند توجه جدی در سال ۱۴۰۳ اشاره و تاکید کرد: جلوگیری از تنش آبی و رسیدگی جدی به مساله جوانی جمعیت، از مباحث درون استانی در سال آینده است که شورای برنامه‌ریزی باید جدی به آنها ورود کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز یکشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۱۴۰۳ با اولویت سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور، جلوگیری از بروز تنش آبی، و جوانی جمعیت، با جدیت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به نشست‌های منظم با دستور کار مشخص شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان با تصمیم‌های راهبردی و عملیاتی، افزود: فراهم‌سازی مقدمات دور دوم سفر رییس جمهور به استان اولین اولویت در ابتدای سال ۱۴۰۲ در استان است.

استاندار سمنان جلوگیری از بروز تنش آبی را از دیگر اولویت های اصلی و اساسی استان دانست که کار در این حوزه باید با جدیت دنبال شود و افزود: بحث جوانی جمعیت و تخصیص زمین در این خصوص از دیگر مباحثی است که باید به صورت ویژه در سال ۱۴۰۳ پیگیری شود، تاکنون بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ قطعه زمین برای واگذاری به خانوار های دارای شرایط تامین شد.

به گفته وی، مقوله مولدسازی دارایی های دولت با اولویت رفع دغدغه های ضروری مجموعه دستگاه های اجرایی و همچنین تکمیل طرح های نیمه‌تمام در سال ۱۴۰۳ را دیگر اولویت‌ها برشمرد.

تنش آبی و جوانی جمعیت مباحث استان سمنان نیازمند توجه در سال جدید است

استاندار سمنان همچنین در نشست کمیسیون هماهنگی بانکهای استان در سالن غدیر استانداری گفت: عملکرد بانکهای عامل استان طی سال ۱۴۰۲ در پرداخت تسهیلات از جمله حوزه های حمایت از تولید و شرکت های دانش بنیان، ازدواج، مشاغل خانگی و نهضت ملی مسکن و سایر موارد، قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه مشتری مداری و احترام به ارباب رجوع در بانکها، با افزایش منابع اعتباری و رشد شاخص ها در حوزه امور بانک ها همراه است، گفت که در حوزه های مختلف اقتصادی، استان سمنان با رشد شاخص ها به کسب رتبه و عنوانهای برتر کشوری نائل آمد.

وی تاکید کرد: افزایش تولید در صنعت استان که با حمایت بانک‌ها در قالب تسهیلات ستاد تسهیل و رونق تولید و ستاد احیای واحدهای راکد همراه بود، رشد اقتصادی را برای استان سمنان رقم زد. همچنین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با پرداخت تسهیلات تکلیفی ازدواج و پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، ۲ موضوع بسیار ارزنده دیگری است که بانک‌ها نقش آفرینی موثری داشتند.

استاندار سمنان بر هم‌خوان‌شدن منابع و مصارف در بانکهای عامل استان تاکید کرد.

استان سمنان در بحث پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در سطح کشور بسیار خوش درخشید و شاهد کسب رتبه برتر کشوری در این بخش بودیم که طی آیینی با حضور وزیر اقتصاد و امور دارایی از استان سمنان تقدیر شد.

در سال ۱۴۰۳ بحث اجرای طرح نهضت ملی مسکن و پرداخت تسهیلات مرتبط با این مهم در اولویت کاری ما در استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha