تغییر رویکرد و هدف‌گذاری دقیق در دستور کار شورای مبارزه با مواد مخدر باشد

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان بر لزوم تغییر رویکرد، هدفگذاری دقیق و جزئی و پژوهش محور توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سال آینده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه در آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: برای سال آینده داشتن نگاه پژوهش محور، جزیی و منطقه محور در بحث پیشگیری و مقابله با مواد مخدر با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیرین ضروری است، همان رویه ای که اکنون دبیرخانه شورا در پیش گرفته است.

وی از کمیته ها نیز خواست طراحی خودشان را در بحث مبارزه با مواد مخدر در سال آینده ارائه کنند و اضافه کرد: در رویکرد جدید باید هدف گذاری و شاخص گذاری شکل گیرد و طرح‌های ارائه شده قابلیت سنجش و ارزیابی داشته باشد.

استاندار کردستان از آسیب پذیر بودن نوجوانان و جوانان در بحث مواد مخدر ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه حوزه رسانه و سینمایی کشور، به شدت در حال عادی سازی اعتیاد و دخانیات هستند که این رویه مسئولیت دستگاه های مرتبط را بیشتر کرده است.

زارعی کوشا یادآور شد: با توجه به طرح جامع نوروزی توقع این است همه دستگاه ها به این طرح توجه داشته و ورودی و خروجی شهرها را در بحث معتادان متجاهر پاکسازی کنند.

وجود ۷۰۰ نقطه آلوده به مصرف مواد مخدر در کردستان

گفت: براساس بررسی های صورت گرفته، ۱۶ هزار نقطه آلوده به مواد مخدر و مصرف آن در کشور وجود دارد که ۷۰۰ نقطه آن مربوط به استان کردستان است.

وی یادآور شد: ۸۲ هزار خرده فروش در سطح کشور در بحث مواد مخدر فعالیت دارند که سهم استان از این رقم، سه هزار نفر است.

وی مطالبه نخست شهروندان را لزوم برخورد جدی با معتادان متجاخر و خرده فروشان مواد مخدر عنوان کرد و گفت: برای تحقق این مهم، دستگاه های متولی باید همکاری بیشتری داشته باشند و همه احساس مسئولیت کنند، ضمن اینکه با فرهنگ سازی مقابله با مواد مخدر در مدارس، می توان در این زمینه اقدام کرد.

با بیان اینکه در حوزه مقابله تکالیف مورد نظر در طرح جامع مبارزه با مواد مخدر، عملیات ضربتی در پاتوق خرده فردشان، ضروری است، پیشنهاد دستگیری افراد خرده فروش دارای تکرار جرم و نگهداری آنان در زندان داد.

وی هزینه نگهداری سالانه هر معتاد متجاهر را در کمپ ها ۱۴۰ میلیون ریال عنوان و اضافه کرد: ۲۳۰ نفر اکنون در کمپ ماده ۱۶ سنندج نگهداری می شوند که در صورت بهبودی با مشکل اشتغال و عدم اعتماد کارفرمایان مواجه هستند.

تحت پوشش بودن ۶۰۰ خانواده زندانی بدسرپرست

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) کردستان هم گفت: در حال حاضر ۷۵ هزار خانوار تحت پوشش این نهاد هستند که ۶ هزار خانوار آن به دلیل مصرف مواد مخدر بدسرپرست هستند.

رضا طوسی ضمن اشاره به ارائه خدمات معیشتی، درمانی و پیشگیری در زمینه مواد مخدر، افزود: ۶۰۰ خانواده زندانی بدسرپرست تحت پوشش کمیته امداد هستند.

در این جلسه کمیته‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان به ارائه برنامه‌های خود در سال جاری پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha