۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85420883
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نکات بهداشتی برای خرید و نگهداری ماهی قرمز

۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۰۹
کد خبر: 85420883
نکات بهداشتی برای خرید و نگهداری ماهی قرمز

اهواز- ایرنا - مدیر کل دامپزشکی خوزستان نکات بهداشتی برای خرید و نگهداری ماهی قرمز را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا، ناصر عسکری‌فرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به شهروندان توصیه کرد: ماهی قرمز شب عید را از مراکز بهداشتی و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه و از خرید ماهیان مریض، بی‌حال و دارای لکه‌های غیرعادی بر روی پوست بدن خودداری کنند.
وی گفت: شهروندانی که سابقه بیماری پوستی و آلرژی دارند برای تعویض آب ماهی و شستشوی ظروف نگهداری آن حتما از دستکش استفاده کنند و کودکان از دست زدن و بازی کردن با ماهی خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان تصریح کرد: بهترین دمای آب برای نگهداری ماهیان زینتی را ۲۵-۲۲ درجه سانتی‌گراد و بهترین PH ۸-۸/۶ است.

عسکری‌فرد ادامه داد: شهروندان برای ضدعفونی کردن ظروف نگهداری ماهی می‌توانند از نمک طعام سه درصد یا پرمنگنات سدیم، پرکلرین و بتادین استفاده کنند.


وی اضافه کرد: اگر شهروندان از آب شرب شهری جهت تعویض آب ماهیان استفاده می‌کنند برای کلرزدایی آب مورد استفاده را یک شبانه روز در ظروف دهان گشاد و هوای آزاد قرار دهند تا کلر موجود در آب از بین برود.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان تاکید کرد: در روز طبیعت ماهی قرمز نباید در آب‌های آزاد و منابع آبی رهاسازی شود و بهترین مکان برای آزادسازی این ماهیان محل‌هایی است که توسط شهرداری‌ها برای این کار اختصاص می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha