پویش "چشم به راهیم" در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد - ایرنا - پویش "چشم به راهیم" روز یکشنبه با حضور مسوولان چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور با هدف ارتقای ایمنی در جاده‌ها، سلامت سفر مسافران، آموزش و آگاهی بخشی به همراهان رانندگان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در این آیین گفت: همراهان رانندگان در سفرها نقش‌ اجتماعی برعهده دارند که با آگاهی از این نقش و اجرایی کردن آن‌ها کمک بزرگی در کاهش خطرها به رانندگان می‌کنند که بخشی از این نقش‌ها در این پویش آموزش داده می‌شود.

روح‌الله غلامی افزود: پویش چشم به راهیم در ورودی شهرهای بزرگ استان و با مرکزیت شهرکرد واقع در میدان قمر بنی‌هاشم(ع) اجرا می‌شود که برنامه‌های فرهنگی متنوعی پیش‌بینی شده است.

غلامی اظهار داشت: در این پویش برنامه‌های متنوع و شادی برای خانواده‌ها با هدف کاهش خستگی راننده و تحقق شعار "۲ ساعت رانندگی یک ربع استراحت" اجرایی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: طبق نظرسنجی‌های کشوری انجام شده احساس رضایت‌مندی مردم از نحوه اجرای پویش چشم به راهیم بالا بوده و تقارن نوروز با بهار قرآن به طور قطع زیبایی و تنوع کار را در این پویش بیشتر می‌کند.

غلامی افزود: نیروهای اداره‌کل راهداری در ایام نوروز تعطیلی ندارند و زمان کاری آن‌ها ۲ برابر نیز شده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: پویش "چشم‌به‌راهیم۱۴۰۲" تا ۱۳ فروردین از ساعت ۹ صبح تا اذان مغرب در شهرهای پر مسافر استان از جمله شهرکرد، بروجن، لردگان، سامان و کوهرنگ برگزار می‌شود.

بهزاد عظیمی با بیان اینکه امسال سومین سال اجرای پویش "چشم به راهیم" در کشور است، افزود: نمایش، اجرای سرودهای محلی همراه با رقص محلی، آموزش نکات ایمنی به رانندگان و سرنشینان، نمایش ایمنی ویژه‌ کودکان و بیان احکام شرعی و برپایی نماز جماعت از جمله برنامه‌های تعریف شده در این پویش است.

وی یادآور شد: ۴۲۰ نیرو در پویش چشم به راهیم در چهارمحال و بختیاری درگیر هستند.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه بارشی قوی از روز دوشنبه وارد استان و روزسه‌شنبه فعال و پایان روز چهارشنبه از استان خارج می‌شود که باعث بارش باران و برف در ارتفاعات را به دنبال دارد.

سعید قطره افزود: نقشه‌های هواشناسی برای روزهای پایانی سال و نخستین روز سال جدید سامانه بارشی قوی را برای کل کشور پیش‌بینی شده و برای پنج استان از جمله چهارمحال و بختیاری نیز هشدار قرمز صادر شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به شدت بارش‌ها لغزندگی، آب‌گرفتگی معابر و اختلال تردد جاده‌ای دور از انتظار نیست به همین دلیل مسافران نوروزی قبل از سفر به چهارمحال و بختیاری هشدارها را در نظر بگیرند.

قطره گفت: این سامانه مناطق جنوبی چهارمحال و بختیاری به خصوص شهرهای کوهرنگ، اردل و کیار را درگیر می‌کند.

وی یادآور شد:بیشتر بارش‌ها به صورت باران پیش بینی شده که می‌توان با تدابیر اندیشیده شده خسارت‌های جاده‌ای نوروز را کاهش داد.

بیشتر بخوانید:

به گزارش ایرنا، ۴۲ راهدارخانه با ۴۵۰ نیروی راهداری در سطح چهارمحال و بختیاری به صورت آماده باش و در خدمت مسافران هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha