آماده باش شهرداری‌های آبادان، اروندکنار و چوئبده درپی صدور هشدار سامانه بارشی

آبادان - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: در پی پیش بینی سازمان هواشناسی استان در خصوص ورود سامانه بارشی به خوزستان شهرداری‌های آبادان، اروندکنار و چوئبده در آماده باش کامل قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا احسان عباسپور یکشنبه در نشست ستاد بحران شهرستان آبادان اظهار کرد: دستگاه‌هایی خدماتی و ستاد خدمات سفر، آبفا،دانشگاه علوم پزشکی، برق، مخابرات، گاز، هلال احمر در کنار شهرداری‌های شهرستان با تعامل در راستای برطرف کردن مشکلات احتمالی پس از بارندگی اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اخطار مواج بودن احتمالی رودخانه‌های بهمنشیر و اروندرود و شمال خلیج فارس گفت: شیلات، اداره بنادر و دریا نوردی، اداره محیط زیست و دریابانی آبادان به شناورهای صیادی و تجاری اخطار لازم در خصوص بازگشت به لنگرهای منطقه را اعلام کنند.

عباسپور بر رصد و کنترل کانال‌ها، منهول‌ها به منظور دفع آب‌های سطحی توسط شهرداری و آبفا تاکید کرد و افزود: تلاش ستاد مدیریت بحران شهرستان بر حداقل رساندن مشکلات شهروندان در زمان بارندگی است.

وی بیان داشت: سامانه بارشی از بامداد روز سه‌شنبه به مدت ۲۴ تا ۴۸ساعت شهرستان آبادان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و همه مدیران شهرستان در طول ۷۲ ساعت آینده، آماده باش و در منطقه حضور میدانی داشته باشند.

گشت زنی مشترک پلیس راه آبادان _اهواز و آبادان _ ماهشهر و راهداری در خصوص رصد وضعیت راه‌ها و خطرات جاده ای از دیگر مواردی بود که در این نشست با دستور فرماندار ویژه مصوب شد.

به گزارش ایرنا اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به فعالیت سامانه بارشی، رگبار شدید باران و رعد و برق از روز دوشنبه هشدار سطح قرمز صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: از اواسط روز دوشنبه تا چهارشنبه (به ویژه روز سه شنبه) سامانه قدرتمند و فعالی استان خوزستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سبب رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید در بیشتر نقاط استان، احتمال ریزش تگرگ در برخی از نقاط و کاهش محسوس دما در سطح استان خواهد شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: بیشترین حجم بارش‌ها طی روز سه شنبه و در مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات خواهد بود و احتمال آبگرفتگی معابر در بیشتر نقاط استان و طغیان مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha