کهگیلویه وبویراحمد کمبود جنگل بان دارد

۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۴۱
کد خبر: 85421027
کهگیلویه وبویراحمد کمبود جنگل بان دارد

یاسوج -ایرنا-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان با وجود بیش از یک میلیون هکتار جنگل و دارای بودن بالای ۴۰ درصد انواع گیاهان کوهی و خطرات و آفت های جدی فراروی این سرمایه ارزشمند ملی اما به شدت با کمبود جنگل بان مواجه است.

به گزارش ایرنا،سعید جاویدبخت روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد با ۱.۲هکتار دارای یکی از بالاترین سرانه جنگلی کشور است افزود:با توجه به کم بودن شمار جنگل بان در عرصه های منابع طبیعی نسبت به ظرفیت های موجود نیاز است همه گردشگران مشاهدات خود در خصوص تعرض به منابع طبیعی را از طریق ۱۵۰۴ به نیروهای حفاظتی گزارش کنند

وی تصریح کرد: اگرجه امسال ۲۵ نفر به شمار جنگل بانان استان اضافه شده اما همچنان برای حفظ عرصه های طبیعی نیازمند مشارکت مردم هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری این نکته که ۶۳درصد از معیشت مردم استان به عرصه های طبیعی وابسته است خاطرنشان کرد: حفظ جنگل ها و مراتع استان به بهبود شرایط زندگی جوامع محلی نزدیک جنگل ها کمک می کند.

کهگیلویه وبویراحمد کمبود جنگل بان دارد

وی بیان کرد:نیمی از مساحت بیش از۸۰۰هزار هکتاری جنگل های استان از گونه بلوط است‌ و نیمی دیگر از گونه های بادام،بنه، کلخنگ و کنار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۱۵تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی برای فرهنگ سازی و کاشت درخت در راستای تحقق طرح ملی یک میلیارد درخت صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد؛ امسال تاکنون در قالب پویش های مردمی و قراردادهای اجرایی ۴۰۲ هزار اصله در سطح استان کاشت شده است.

جاویدبخت ضمن قدردانی از دستگاه های اجرایی برای کمک به درختکاری و احیای منابع طبیعی استان از دستگاه های اجرایی خواست تا مشارکت جدی تری در این خصوص داشته باشند.

وی عنوان کرد سپاه فتح و بسیج سازندگی بیشترین کمک را برای کاشت درخت در استان داشته اند.

جاویدبخت تاکید کرد: پنجره واحد زمین از برنامه های جدی دولت برای کاهش تخریب منابع طبیعی در استان است.

جاوید بخت تاکید کرد: پیشگیری از قاچاق چوب و زغال از مهمترین رسالت های این طرح است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha