۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۱۷
کد خبر: 85421028
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۵۰ برنامه نوروزی برای اجرا در استان اردبیل آماده شد

اردبیل - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از آماده اجرا شدن بیش از ۵۰ برنامه نوروزگاه با لحاظ شان ماه مبارک رمضان در ایام عید نوروز ۱۴۰۳ با هدف نشاط اجتماعی و بهره‌مندی از تلاقی بهار طبیعت با بهار قرآن خبر داد.

یحیی نجارقابل روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نگارخانه خطایی مجموعه جهانی و تاریخی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در مرکز این استان، هر شب بعد از افطار میزبان مجریان و عوامل مراسم نوروزگاه خواهد بود و این برنامه‌ها با همکاری شهرداری اردبیل برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در استمرار اجرای برنامه‌های نوروزگاه، هر روز در شهرستان‌های مختلف استان اردبیل نیز توسط ادارات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری سایر ادارات شهرستانی، برنامه‌های نوروزگاه برگزار خواهد شد.

نجار قابل با اشاره به اینکه بخشی از برنامه‌های نوروزگاه در روزهای گذشته در قالب جشن‌های استقبال از نوروز و آیین سنتی "نو اوستی" یا چشمه‌باشی برگزار شده‌، افزود: با توجه به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان، هدف از برگزاری برنامه‌های نوروزگاه، گرامیداشت این مناسبت‌ها و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه است.

تقارن ایام نوروز ۱۴۰۳ با ماه پر فضیلت رمضان، دستگاه‌های اداری و بخصوص متولیان امور فرهنگی را به برنامه‌ریزی برای بهره مندی مردم و گردشگران از هر دو مناسبت واداشته است و ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان اردبیل نیز به همین منظور، تمهیدات ویژه ای برای استقبال از میهمانان و مسافران نوروزی اندیشیده است.

استان گردشگرپذیر اردبیل با جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و از مقاصد اصلی گردشکگران داخلی و خارجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha