۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۴۹
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85421133
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معضلات و مشکلات ۱۵ ساله مردم در مسکن مهر  دماوند مرتفع می شود 

دماوند - ایرنا - فرماندار شهرساان دماوند با بیان اینکه متأسفانه هنوز تعهدات مسکن و شهرسازی استان تهران برای مسکن مهر دماوند عملی نشده است گقت: معضلات و مشکلات ۱۵ ساله مردم مسکن مهر مرتفع می شود.

به گزارش ایرنا، رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند در نهمین جلسه شورای مسکن و بازآفرینی شهری شهرستان دماوندد که محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: مردم و شهروندان مطالبات خود را از فرمانداری می خواهند و ما نیز به قول‌های مدیران کل مسکن و شهرسازی استان تهران حساب باز می کنیم و به واصله آن به مردم وعده تحقق می دهیم که برخی مواقع قول های عملی نمی شود و وعده ها بر زمین می ماند که این مهم در دولت سیزدهم برای مدیران به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی با تاکید براینکه هنوز تعهدهایی که برای مسکن مهر داده شده، عملی نشده است، افزود: در جلسه ای که با حضور استاندار محترم تهران و آقای مالکی رئیس سازمان زمین و مسکن برگزار شد مقرر گردید آسفالت معابر و کوچه های جا مانده در مسکن مهر توسط شهرداری ها انجام و در قبال آن قیر رایگان، یا هزینه و یا زمین به شهرداری واگذار شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: تلاش شود تا در سال آینده در مسکن‌های مهر تمام معضلات و مشکلات ۱۵ ساله مردم این منطقه مرتفع شود تا شهروندان شاهد خدمات رسانی مطلوب باشند و شرمنده نشویم؛ دو سال است که به دماوند قول دادند که زمین دهند تا شهرداری زمین را بفروشد و هزینه آن را برای اجرای آسفالت تامین کند که هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

*حق سهم یک سوم دستگاه‌های خدمات‌رسان در راستای پروژه نهضت ملی مسکن از ابتدای سال جدید آغاز شود/ تسریع در واگذاری ۱۸۰ واحد مسکن ملی در دماوند

طاهرخانی اظهار داشت: موضوع یک سوم حق سهم دستگاه‌های خدمات رسان همچون آب، برق و گاز است که در راستای ارائه خدمات مطلوب و سریع به پروژه مسکن ملی شهرستان، مقرر شد حق سهم یک سوم ابتدا از خود دستگاه‌های خدمات رسان آغاز شود.

وی ادامه داد: در این راستا دستگاه های خدماتی باید کار را آغاز کنند و پس از آن اعتبار مورد نیاز را از دیگر دستگاه ها دریافت نمایند تا ۱۸۰ واحدی که در شهرستان در دستور کار است، در کوتاه مدت به اتمام برساند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اداره گاز کار کار را شروع کرده و علمک ها و انشعاب آن در دستور کار است که لازم است دستگاه های خدمات رسان آب و برق نیز بعد از تعطیلات کار را آغاز کنند تا در خرداد ماه این واحد ها تحویل شود.


اصلاح مصوبه شورای معماری و شهرسازی درخصوص حوزه آبریز سد ماملو و حریم کیفی/ بازبینی و بازنگری مشکلات زیست محیطی اجرای ساخت و ساز مسکن در شهرستان دماوند انجام می‌گیرد

نقی میرزاکریمی رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند در نهمین جلسه شورای مسکن و بازآفرینی شهری شهرستان دماوند اظهار داشت: اصلاح مصوبه شورای معماری و شهرسازی درخصوص حوزه آبریز سد ماملو و حریم کیفی است‌.

وی افزود: هر دو موضوع با مشکلات زیست محیطی مواجه و موانعی برای اجرای ساخت و ساز بود که تصمیم براین شد تا بازبینی و بازنگری صورت گیرد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند بیان کرد: در این راستا اداره راه و شهرسازی نیازهای شهرستان دماوند را نیز اعلام کند تا با ارسال نامه به استانداری نسبت به بازنگری مصوبه اقدام تا نیاز مردم شهرستان حل شود.

تاکنون ۸۲۸ واحد مشاور املاک شهرستان دماوند با پروانه در سامانه نوین اصناف و درگاه ملی‌ صدور مجوزها ثبت شده است/ جمع‌آوری ۱۱۵ واحد صنفی مشاور املاک غیرمجاز در شهرستان دماوند/ شناسایی ۳۳۰ واحد مشاور املاک فاقد پروانه کسب در شهرستان دماوند

حجت‌اله فضلعلی رئیس اداره صمت شهرستان دماوند در نهمین جلسه شورای مسکن و بازآفرینی شهری شهرستان دماوند اظهار داشت: تاکنون ۸۲۸ واحد مشاور املاک با پروانه در سامانه نوین اصناف و درگاه ملی مجوزها ثبت شده که در سامانه موجود می باشد.

وی افزود: از ابتدای شهریورماه تا امروز ۵۷۰ واحدی که پروانه کسب نداشتند به صورت مستمر به پلیس اماکن معرفی شدند که مستندات نیز تهیه شده است.

رئیس اداره صمت شهرستان دماوند گفت: از این ۵۷۰ واحد املاک معرفی شده به پلیس اماکن که پروانه نداشتند، تاکنون ۱۱۵ واحد جمع‌آوری شده و ۱۲۵ واحد پروانه گرفتند و مدارک و مستندات کامل شده و ۳۳۰ واحد بدون پروانه در سطح شهرستان دماوند هستند که با گزارش‌های مستند به پلیس اماکن معرفی شدند، ولی اطلاعی از تعداد پلمب شده ها نداریم.


‌۵ هزار نفر واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان دماوند هستند/ اجرای پروژه ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکن ملی در دماوند با الحاق ۱۴ هکتار از اراضی در سایت مهک/ شناسایی اراضی مستعد ساخت پروژه مسکن ملی در ۱۴ روستای شهرستان دماوند/ ۱۰۰ واحد پروژه نهضت ملی مسکن در دماوند با مرتفع شدن مشکلات دستگاه‌های خدمات‌رسان آماده تحویل است

کوشان امیر احمدی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند در نهمین جلسه شورای مسکن و بازآفرینی شهری شهرستان دماوند اظهار داشت: تعداد کل متقاضیانی که ثبت نام کردند ۱۶۴ هزار نفر هستند که از این تعداد حدود پنج هزار نفر واجد شرایط هستند که ۱۶۰۰ واحد مسکن‌ ملی در مرحله ساخت قرار دارد.

وی افزود: در ماه های اخیر پیگیری‌های لازم انجام شده که در بالادست همین زمینی که در حال اجرای طرح نهضت ملی مسکن است، زمین ۱۴ هکتاری در منطقه مهک وجود دارد که الحاق آن تصویب شده و یک هزار واحد در مرحله طراحی است که این مهم نیز در دستور کار قرار دارد که با اضافه شدن به این زمین اقدامات ساخت پروژه در دستور کار قرار می گیرد.

این مقام مسئول بیان داشت: زمین ۱۰۵ هکتاری نیز در منطقه جیلارد وجود دارد که این مهم به شهر دماوند الحاق شده است؛ همچنین زمین هایی که برای روستاها در نظر گرفته شده، اسامی کسانی که واجد شرایط هستند در روستاها و یا در روستای مجاور بصورت آفلاین به اداره راه و شهرسازی ارسال و ثبت نام آنان انجام می شود.

امیر احمدی گفت: روستاهای اتابک‌کتی، آیینه‌ورزان، زان، جورد، حصار، گلخندان، یلقان دره، کاجان، تمیسیان، آرو، چناران، سربندان، سیدآباد و خرمده اراضی برای مسکن ملی شناسایی شده و تعدادی در حریم شهر است که هنوز تحویل نشده و در زمین هایی که در محدوده منابع طبیعی است توسط این نهاد در حال تغییر و تحول می باشد و مابقی روستاها در همین مناطق با اولویت بندی حتی اگر ثبت نام نکرده باشند، انجام می شود؛ هم‌اکنون ۱۰۰ واحد آماده تحویل دادیم که مشکلات خدمات‌رسان آن نیاز به مرتفع شدن است.

پیشنهاد اختصاص زمین در شهر کیلان با هدف اجرای جهش مسکن ملی/ ۱۸۰ واحد مسکونی جهش مسکن ملی شهرستان دماوند آماده تحویل است/ تخصیص زمین مجاورت شهرک‌های صنعتی شهرستان دماوند جهت اجرای پروژه نهضت ملی مسکن/ تخصیص اعتبارات جهت بازآفرینی شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده در شهرهای شهرستان دماوند

رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز دو جلسه جهش مسکن ملی و بازآفرینی شهری و بافت های فرسوده شهرهای شهرستان دماوند برگزار شد که تصمیمات خوبی در این جلسه اتخاذ گردید.

وی ادامه داد: درخصوص مسکن مهر موضوعاتی که ۱۵ سال برزمین مانده بود همچون آسفالت کوچه ها و معابر سایت طی جلسه استانی که برگزار و مصوبات آن نیز به تصویب رسید، مقرر شد در سال آینده با همکاری سازمان زمین و مسکن راه و شهرسازی استان، معضلات آسفالت معابر سایت های مسکونی مهک دماوند، مهرآباد رودهن و مسکن مهر آبسرد مرتفع شود که با تحقق این مصوبه استانی، مردم ساکن در این مناطق طعم شیرین خدمات را لمس خواهند کرد.

فرماندار شهرستان دماوند به موضوع جهش مسکن ملی اشاره کرد و گفت: ۱۸۰ واحد جهش مسکن ملی شهرستان آماده تحویل است که تنها دستگاه های خدمات رسان گاز، مخابرات، آب و برق آن نیازمند هماهنگی و پیگیری می باشد؛ البته گاز و مخابرات کار را به اتمام رسانده و برق و آب نیز مقرر شد تا پایان اردیبهشت ماه خدمات را به اتمام رسانند تا ۱۸۰ واحد در خرداد ماه تحویل متقاضیان شود.

طاهرخانی ادامه داد: در برخی از شهرها نیز زمین هایی برای جهش مسکن ملی پیش بینی شده است که پیشنهاد شد در شهر کیلان و مجدد برای قسمتی از شهر دماوند انجام شود که در این جلسه مقرر شد کار کارشناسی و طراحی آن انجام شود.

این مقام مسئول به یکی از مطالبات برزمین مانده مسکن مهر مهرآباد رودهن اشاره کرد و افزود: از جمله مشکلات برزمین مانده چند ساله این سایت مسکونی، راه دسترسی مسکن مهر بود که مردم سالکن در این منطقه با مشکل مواجه هستند که امروز با هماهنگی انجام شد، مقرر شد شهرداری رودهن در بودجه سال آینده پیش بینی کند و زمین را هم راه و شهرسازی در اختیار شهرداری قرار دهد تا بعد از مدت ها راه دسترسی مهر آباد نیز مرتفع شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: همچنین مشکلات برزمین مانده مسکن های مهر بر زمین مانده بود، بحث خدمات بود که مقرر شد زمین از سوی مسکن و شهرسازی به شهرداری ها تحمیل شود و خدمات اولیه مردم شریف مسکن مهر همچون بازارچه، نانوایی و ایجاد آتش نشانی در دو مسکن مهر انجام شود.

وی به موضوع اسکان منزل ها و یا جهش مسکن ملی در مناطق صنعتی پرداخت و افزود: این مهم از جمله مصوبات شهرستانی بوده که طرح شد و پیشنهاد داده شد برای استان که در صورت گرفتن موافقت استان، بتوانیم در مجاوردت شهرک های صنعتی بحث اسکان کارگران عزیر را داشته باشیم که هم موضوع تردد آنان مرتفع می شود و هم فضای مناسب برای خود و خانواده های آنان فراهم شود.

این مقام مسئول به موضوع بازآفرینی شهری و بافت فرسوده سطح شهر اشاره کرد و گفت: این مهم جزو سیاست های دولت است و اعتبارات خوبی نیز در این راستا پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: این مهم با شهرداران محترم و راه و شهرسازی استان انجام شد تا در پنج شهر شهرستان که جزو بافت فرسوده منطقه است، اجرایی شود که در این راستا مشاور گرفته و طراحی ها آماده شود که این مهم در سال آینده در مناطق بافت‌های فرسوده شهری آغاز می کنیم تا شهروندان بتوانند از تصمیمات خوبی که در دولت گرفته است چه در بحث تعرفه عوارض که قرار است داده شود و هم در بحث تخصیص وام به متقاضایان که با سود کم اختصاص می یابد، انجام شود.

فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: در سطح شهرستان یک کاری که آغاز کردیم برای همه دستگاه ها مشخص کردیم در یک بازه زمانی مشخص کردیم و نسبت به فرصتی که دستگاه ها دارند گزارش ها را می گیریم تا در این بازده زمانی همه تعهدات را مردم به عینه لمس کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha