یاری: آیین‌نامه لیگ کشتی تغییر می‌کند/ افزایش سهمیه ملی‌پوشان و کشتی‌گیران خارجی

تهران- ایرنا- رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی گفت: آئین‌نامه لیگ در سال آینده، تغییراتی در خصوص جذب ملی‌پوشان و سهمیه‌ کشتی‌گیران خارجی خواهد داشت.

حمید یاری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص تغییرات در آیین‌نامه لیگ کشتی آزاد وفرنگی اظهار کرد: در سالی که گذشت سازمان لیگ کشتی میزبان ۹ رویداد ملی و بین‌المللی بود که در مجموع ۳هزار و ۷۲۴ دیدار در رده‌های مختلف سنی را برگزار کرد. امسال شاهد رشد چشم‌گیری در مسابقات لیگ بودیم که امیدواریم در سال ۱۴۰۳ برخی نقیصه‌ها را برطرف کنیم. یکی از برنامه‌های مهم ما در رقابت‌های لیگ کشتی توجه به رده‌های پایه خواهد بود تا روند روبه رشد خود را همچنان حفظ کنیم.

وی از برگزاری ۷ رویداد کشتی در اردیبهشت‌ سال آینده خبر داد و گفت: از ۲۶ فرودین تا ۲۷ اردیبهشت‌، ۷ رویداد ورزشی داخلی و بین‌المللی از جمله جام تختی (آزاد و فرنگی)، تورنمنت‌های شاهد، عبدالله موحد، رحیم علی‌آبادی، مسابقات قهرمانی کشور نونهالان (کشتی آزاد و فرنگی) را برگزار خواهیم کرد که هدف از این مسابقات بسترسازی و ایجاد انگیزه را برای ورزشکاران است.

یاری ادامه داد: پس از آن رقابت‌های لیگ دسته یک کشتی آزاد و فرنگی را از خردادماه آغاز خواهیم کرد. لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان از اوایل شهریور سال آینده آغاز و در نهایت تا پایان آذرماه به اتمام خواهد رسید. از برنامه‌های مهم ما با توجه به درپیش بودن مسابقات المپیک پاریس، مراسم ثبت نام و قرعه‌کشی تیم‌ها پیش از این رویداد جهانی است تا باشگاه‌ها زمان کافی برای برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی تصریح کرد: برنامه‌های این‌چنینی از جمله لیگ و تورنمنت‌های بین‌المللی به طور قطع سوای محک خوردن ورزشکاران باعث اعتماد به نفس جوانان خواهد شد چرا که حضور کشتی‌گیران خارجی توانایی آنان را افزایش خواهد داد.

یاری ادامه داد: با وجود زمان کافی تا آغاز لیگ برتر کشتی رده‌ها و بزرگسالان، برای نخستین بار در تاریخ ورزش ثبت قرارداد الکترونیکی را از لیگ دسته یک استار خواهیم زد تا برخی مشکلات در ثبت قراردادها رفع شود. البته در لیگ پیش‌رو شاهد اصلاحاتی در آیین نامه مسابقات هستیم تا مسائل انضباطی، حقوقی و اخلاقی سال گذشته در لیگ کشتی رخ ندهد.

رییس سازمان لیگ کشتی این راهم گفت: یکی از تغییراتی که در آیین‌نامه لیگ آتی خواهیم داشت در خصوص افزایش تعداد ملی‌پوشان است چرا که در بازی‌های المپیک در مجموع و در صورت کسب سهمیه کامل ۶ نفر آزادکار و ۶ نفر فرنگی‌کار حضور خواهند داشت. در لیگ سال آینده ضمن آنکه هر می‌تواند از ۲ ملی‌پوش و سه کشتی‌گیر خارجی بهره ببرند، سهمیه ملی‌پوشان در اوزان غیرالمپیکی نیز محاسبه خواهد شد تا تیم‌ها بتوانند از نفرات بیشتری بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: طبق آیین نامه قبلی تیم‌های حاضر در لیگ می‌توانستند ۲۵ کشتی‌گیر جذب کنند، ولی با اصلاح آیین‌نامه این تعداد به ۳۰ نفر افزایش خواهد یافت. در لیگ کشتی سال ۱۴۰۲ مشکلاتی در خصوص عدم پرداختی از سوی باشگاه‌ها و مباحث انضباطی نداشتیم که این نشان از کم تنش بودن مسابقات و لیگ داشت.

یاری در خصوص اینکه لیگ کشتی در چند سال اخیر دو قطبی شده، پاسخ داد: به دنبال تشویق اسپانسرها برای حمایت از این رشته هستیم چرا که استقبال آنان می‌تواند عدالت را در این ورزش به همراه‌ آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha