۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۱۹
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 85421203
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهارمحال و بختیاری از دوشنبه تحث تاثیر سامانه بارشی است

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: فعالیت سامانه بارشی از روز دوشنبه ۲۸ اسفندماه در استان آغاز می‌شود و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه اوج می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهران چراغپور روز یکشنبه در آخرین ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این سامانه بارشی از سمت دریای مدیترانه و از سمت غرب وارد کشور شده است و فعالیت خود را از مناطق جنوبی استان آغاز می‌کند.

وی افزود: فعالیت این سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه اوج می‌گیرد و بارش در استان در ارتفاعات بارش برف و در بقیه مناطق بارش باران را به‌دنبال دارد.

چراغپور تصریح کرد: بارش این سامانه در کوهرنگ ۱۱۰ تا ۱۶۰ میلی‌متر، در اردل ۱۱۰ تا ۱۴۰ میلی‌متر، در لردگان ۹۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر، در بروجن ۲۰ تا ۶۰ میلی‌متر، در فارسان، کیار، فلارد و خانمیرزا ۶۰ تا ۹۰ میلی‌متر، در شهرکرد ۲۰ تا ۵۰ میلی‌متر، در سامان ۱۰ تا ۳۰ میلی‌متر و در بن ۲۰ تا ۷۰ میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به ادامه بارش‌ها در روزهای چهارشنبه تا یکشنبه هفته آینده در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه پنجم و ششم فروردین‌ماه سامانه بارشی دیگری در استان فعال می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش ۱۴۵ میلیمتری بارش از ابتدای سال‌زراعی در استان اظهار داشت: در در سال زراعی گذشته ۳۷ درصد کاهش بارندگی در استان وجود داشت.

وی گفت: در سال گذشته افزایش دما در استان ۲.۱ درجه سانتیگراد بوده و رتبه ۲۰ کشور را داشته است.

چراغپور تاکید کرد: پس از خروج سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری وزش‌های باد آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، یک سامانه بارشی پرقدرت از روز دوشنبه در چهارمحال و بختیاری فعال و پیش‌بینی می‌شود این سامانه در برخی نقاط استان بیش از ۱۰۰ میلیمتر باران به‌همراه داشته باشد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه سه رودخانه زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha