۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۱۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85421436
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

شهروندان زنجانی از خرید ماهی منجمد از دست فروشان خودداری کنند

زنجان - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه دست فروشی ماهی تازه و منجمد در زنجان ممنوع است، گفت: هم استانی‌ها برای رعایت ضوابط بهداشتی و حفظ سلامت خود از خرید اینگونه ماهی‌ها خودداری کنند.

محمدباقر حاج کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به روزهای پایانی سال و خرید شب عید، افزود: عرضه محصولات پروتئینی به ویژه ماهی و میگو که فسادپذیری بیشتری دارند ممنوع است و مردم این محصولات را از دست فروشان خریداری نکنند.

وی با بیان اینکه دست‌فروشان نمی‌توانند امکانات مورد نیاز برای حمل و نقل و نگهداری ماهی‌های منجمد را فراهم کنند، اضافه کرد:با توجه به این موضوع، احتمال فساد ماهی به شدت افزایش می‌یابد و این موضوع می‌تواند سلامت شهروندان را تهدید کند.

این مسوول تاکید کرد:گاهی ماهی برای اینکه به فروش برسد چند روز در بازار و معابر عمومی گردانده می‌شود و احتمال اینکه ماهی فاسد به دست مشتری برسد، بسیار زیاد است.

وی با اشاره به ویژگی گوشت ماهی تازه، گفت: سطح بدن ماهی تازه لزج و براق بوده در حالی که سطح بدن ماهی کهنه خشک و کدر است.

این مسوول ادامه داد: فلس ها و پولک های بدن ماهی تازه براق است و به راحتی کنده نمی شود در حالیکه فلس های ماهی کهنه به راحتی از بدنش جدا می شود.

حاج کاظمی افزود: چشم های ماهی تازه درخشان، شفاف، روشن و برجسته و در ماهی کهنه فرو رفته، تیره و کدر است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان به همه شهروندان، توصیه کرد: با توجه به اینکه گوشت ماهی زود فاسد می‌شود شهروندان توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند و از خرید ماهی از افراد و فروشندگان دوره‌گرد و دست‌فروش که به صورت کاملا غیربهداشتی برای عرضه این ماده غذایی اقدام می‌کنند، خودداری نمایند.

حاج کاظمی خاطر نشان کرد: خرید مواد غذایی باید فقط از مراکز عرضه مجاز و با در نظر گرفتن برچسب حاوی اطلاعات سلامت محصول انجام شود و باید شهروندان دقت کنند خرید از دست فروش تحت هیچ شرایطی منطقی نیست.

وی یادآور شد: شهروندان زنجانی در صورت شکایت می توانند به سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی زنجان به شماره ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha