۶۰۰ زندانی مالی آذربایجان‌غربی چشم انتظار خیّران برای آزادی هستند

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: چشم امید ۶۰۰ زندانی مالی وغیر عمد و خانواده‌های آنها به خیّران نیکوسرشت استان است تا به آغوش خانواده خود بازگردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر عتباتی روز دوشنبه در آیین آزادی زندانیان نیازمند واجد شرایط آذربایجان غربی اظهار کرد: مقوله زندان یک مقوله حساس و بخش تلخ واقعیت های جامعه است چراکه الزام و حاکمیت قانون اقتضائات خاص خود را دارد که مجازات نیز بخشی از آن است.

وی با تاکید بر اینکه زندانیان جرایم غیر عمد و محکومان مالی بزهکار نیستند بلکه بدهکار هستند و از سر نداری گرفتار زندان شده‌اند، بیان کرد: در حال حاضر ۶۰۰ زندانی جرایم غیر عمد و مالی در زندان‌های استان نیازمند یاری دست‌های پر مهر و محبت هستند تا بار دیگر با کمک خیّران و برگزاری جشن‌های گلریزان شاهد آزادی این زندانیان باشیم.

وی ادامه داد: در جامعه اسلامی مردم و مسوولان به مقوله زندان بی تفاوت نیستند و نگاه انسانی و سازنده به این بخش دارند و در برابر نیازمندی های زندانی و خانواده او احساس مسوولیت می کنند.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: اگر کمک‌های مردم نوع دوست، فهیم، نجیب و با اصالت کشور خاصه این استان که درک درستی از مقوله زندان نبود، مدیریت این امر ممکن نبود.

عتباتی با اشاره به اینکه در سال جاری ۹۰۰ نفر از زندانیان ارومیه توسط ۲ شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندان و ۸۰۰ زندانی‌ دیگر با مراجعه خود خیرین آزاد شده‌اند افزود: اشتغال ۲ هزار نفری زندانیان واجد شرایط در محیط های کاری درون و برون زندان که زمینه آن توسط فعالان اقتصادی ایجاد شده است و سازش ۴۳ فقره پرونده قصاص نفس با ورود هسته های جهادی بخشایش از جمله ظرفیت هایی است که باید قدر دانسته شوند.

۶۰۰ زندانی مالی آذربایجان‌غربی چشم انتظار خیّران برای آزادی هستند

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان‌غربی نیز در این آیین گفت: با همراهی قضات استان و اعطای ارفاقات قانونی ترتیبی مقرر شد تا زندانیان واجد شرایط در این ایام مبارک در کنار خانواده‌های خود باشند.

مراد فتحی افزود: با این تدبیر از ابتدای ماه مبارک رمضان تا به امروز ۱۶۰ نفر از زندان در استان آزاد شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha