۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 1494
کد خبر: 85421663
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مالکان خانه‌های تاریخی دزفول، اقدامات حفاظتی بنا را انجام دهند

دزفول - ایرنا - سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه قوی بارشی در این شهرستان گفت: انتظار می‌رود مالکان خانه‌های تاریخی دزفول پیش از ورود این سامانه، اقدامات حفاظتی بنا را انجام دهند.

حمید رضا خادم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به هشدار سطح قرمز اداره کل هواشناسی پیرامون وزش تندبادهای لحظه‌ای و بارندگی شدید در ۲ روز آینده به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی از مالکان بناهای تاریخی شهرستان دزفول درخواست می‌شود نسبت به رعایت نکات ایمنی و حفاظتی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی از مالکان این بناهای تاریخی تقاضا کرد: مواردی همچون تخلیه بخش‌های در معرض خطر، پاکسازی همه مسیرهای آب رو، استفاده از پلاستیک برای پوشاندن تاق‌ها و بام‌های نیمه تمام و شمع کوبی به منظور استحکام بخشی اضطراری در بخش‌های مورد نیاز مدنظر قرار گیرد.

به گزارش ایرنا ۲ خانه قدیمی باقت کهن دزفول که ثبت ملی نبودند طی روزهای گذشته ریزش کرده‌اند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دزفول همچنین گفت: با توجه به هشدار سطح قرمز هواشناسی، تورهای گردشگری از سفر به مناطق شمالی و کوهستانی دزفول خودداری کنند.

وی افزود: همه افراد گردشگر از جمله تورهای گردشگری از حضور در مناطق پرخطر از جمله کول خرسون، دره توبیرون، مسیر آبشار شوی و چال کندی،بستر رودخانه ها و... که در خطر آب گرفتگی قرار دارند به شدت خودداری کنند.

به گزارش ایرنا اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به فعالیت سامانه بارشی، رگبار شدید باران و رعد و برق از امروز دوشنبه هشدار سطح قرمز صادر کرده است.

براساس این اطلاعیه، از اواسط امروز دوشنبه تا چهارشنبه(به ویژه روز سه شنبه) سامانه قدرتمند و فعالی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سبب رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید در بیشتر نقاط استان، احتمال ریزش تگرگ در برخی از نقاط و کاهش محسوس دما در سطح استان خواهد شد.

بیشترین حجم بارش‌ها طبق این پیش بینی، طی روز سه شنبه و در مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات خواهد بود و احتمال آبگرفتگی معابر در بیشتر نقاط استان و طغیان مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد.

بارش‌ شدید باران در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۸ که منجر به رهاسازی آب از سد دز شد، خسارات زیادی به زیرساخت‌های شهرستان دزفول وارد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha