احیای یک موقوفه در جنوب پایتخت/ از احداث داروخانه تا ساخت مسکن

تهران- ایرنا- در راستای احیای موقوفه «حاج اسماعیل جراح تهرانی» که در جنوب شهر تهران واقع شده است، امروز تفاهمنامه‌هایی بین سازمان اوقاف و امور خیریه با دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری تهران و بنیاد تعاون ارتش به منظور احداث داروخانه، پارک علم و فناوری و ساخت مسکن منعقد شد. 

به گزارش ایرنا، تفاهمنامه احیای موقوفه حاج اسماعیل جراح تهرانی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، سیدمهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و شیخ رضایی، تولیت موقوفه جراح تهرانی بین سازمان اوقاف و امور خیریه با دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری تهران و بنیاد تعاون ارتش منعقد شد.

مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور درباره این موقوفه گفت: موقوفه حاج اسماعیل جراح تهرانی با ظرفیت بالایی که دارد در جنوب شهر تهران واقع شده و درآمدی که در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ داشته به طور متوسط در سال ۱۰ میلیارد تومان بوده است. در این زمینه با توجه به هدفگذاری که ریاست سازمان اوقاف برای حمایت از پروژه های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری ترسیم کرده است، یکی از تفاهمنامه هایی که امروز امضا شد بحث همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تهران، متولی موقوفه حاج اسماعیل جراح تهرانی و شهرداری تهران برای احیای این موقوفه بود.

سهیل بیگدلی افزود: مقرر شد این موقوفه حدود هفت هکتار زمین در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهرداری قرار دهد و مجوزهای لازم برای ایجاد یک پارک فناوری برای حمایت و خدمت رسانی به مردم جنوب تهران و کشور اخذ شود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به محرومیت‌ها و محدودیت‌هایی که در جنوب شرق تهران وجود دارد و بیشتر مردم این منطقه از تهران با مشکل تهیه دارو مواجه هستند، تفاهمنامه ای به منظور اختصاص فضایی برای احداث داروخانه ۱۳ آبان بین سازمان اوقاف و دانشگاه علوم پزشکی تهران منعقد شد و در اسرع وقت عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور خاطرنشان کرد: در راستای شعار و تعهد دولت نسبت به تامین و تولید مسکن و با توجه به‌ ظرفیتی که در سازمان اوقاف برای تحقق این تعهد وجود دارد براساس تفاهمنامه‌ای که بین سازمان اوقاف با شهرداری و بنیاد تعاون ارتش منعقد شد، مقرر شد از ظرفیت موقوفه حاج اسماعیل جراح تهرانی که زمین ۱۹ هکتاری دارد و فاقد درآمد است برای ساخت مسکن استفاده شود.

بیگدلی تصریح کرد: در این زمینه، سازمان نوسازی شهر تهران در حوزه ایجاد منطقه با در نظر گرفتن تمامی کاربری های لازم و صدور پروانه متناسب با آورده در پروژه همکاری می کند و بنیاد تعاون ارتش مسئولیت ساخت مجموعه را بر عهده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha