۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85421769
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سامانه بارشی از اواخر وقت امروز وارد خوزستان می‌شود/احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها

اهواز - ایرنا - مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی به تدریج از اواخر وقت امروز دوشنبه وارد استان خواهد شد و با رگبار شدید باران و رعد و برق همراه است.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری روز دوشنبه بیان کرد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز تا اواسط وقت، جو استان نسبتا پایدار و پدیده غالب غبار صبحگاهی یا مه رقیق در جاده های مواصلاتی خواهد بود.

وی افزود: به تدریج از اواخر وقت امروز سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب وارد استان خواهد شد و تا روز چهارشنبه سبب رگبار شدید باران و رعد وبرق، وزش باد متوسط تا شدید در بیشتر نقاط استان، احتمال ریزش تگرگ در برخی از نقاط و بارش برف در قلل مرتفع و کاهش محسوس دما در سطح استان می‌شود.

سبزه زاری ادامه داد: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها طی روز سه شنبه در مناطق شمالی، شرقی، شمال شرقی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از جنوب پیش‌بینی می‌شود؛ با توجه به میزان بارش‌ها آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی‌شدن مسیل‌ها در سطح استان مورد انتظار است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: شمال خلیج فارس طی امروز و فردا مواج و متلاطم و فردا همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

وی گفت: پنحشنبه جو پایداری در سطح استان قابل انتظار است و سامانه بارشی بعدی طی روز جمعه استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سبزه زاری اظهار کرد: در شبانه روز گذشته هندیجان با ۳۰.۱ و ایذه با ۸.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۲۹ و حداقل ۱۵.۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به فعالیت سامانه بارشی ، رگبار شدید باران و رعد و برق از روز دوشنبه هشدار سطح قرمز صادر کرده است.

بیشترین میزان بارندگی در سامانه بارشی اخیر، در ایستگاه کشاورزی اهواز با ۴۵ میلیمتر ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha