۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 1424
کد خبر: 85421791
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: دهلرانی‌ها و مسافران از اتراق در اطراف رودخانه‌ها خودداری کنند

ایلام - ایرنا -فرمانده ویژه دهلران گفت: هم‌استانی‌ها، مردم دهلران و مسافران با توجه به ورود سامانه بارشی قوی به این شهرستان، از اتراق و چادر زدن در طبعیت، اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها خود داری کنند.

"لطیف صادقی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی از بعداظهر امروز تا صبح چهارشنبه سوم فروردین ۱۴۰۳، توسط در مبنی بر بارندگی، رگبار و رعد و برق، وزش شدید باد لحظه‌ای، صاعقه و احتمال تگرگ، اظهار کرد: مردم،عشایر، دامداران،کندو داران، مسافران، کشاورزان و کوهنوردان به هشدارهای هواشناسی توجه لازم را در این ایام داشته باشند.

وی گفت: هم استانی‌های عزیز ایلامی و مسافران از حضور و چادر زدن در طبیعت یا اطراف رودخانه‌ها در این ایام به صورت جدی خودداری کنند.

فرمانده ویژه دهلران از تشکیل ستاد بحران شهرستان خبر داد و افزود: دستگاه‌های عضو ستاد بحران و خدمات رسان بدون استثناء و توجه به تعطیلات باید در آمادگی کامل باشند.

صادقی از شهرداران، بخشداران و دهیاران خواست در راستای لایروبی جداول و مسیل‌ها تدابیر لازم را انجام و اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار داشته باشند و اطلاع رسانی لازم را به مردم انجام دهند.

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران دهلران افزود: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تمام توان و امکانات، هلال احمر با بسیج امکانات و اورژانس در اوج آمادگی پای کار باشند.

فرمانده ویژه دهلران تاکید کرد: در صورت هرگونه شرایط بحرانی احتمالی هیچ عذر و بهانه‌ای از دستگاه عضو ستاد بحران پذیرفته نیست و باید با حداکثر امکانات، تجهیزات و نیرو پای کار باشند و خدمات رسانی کنند.

وی با اشاره به خطر آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها، خطر اصابت صاعقه، ریزش جاده‌ای و احتمال تخریب جاده ها و پل ها، و با توجه به تعطیلات و سفرهای نوروزی، گفت:آمادگی دستگاه‌های اجرایی، امدادی، نیروهای پلیس راهور، پلیس راه، شهرداری، راهداری، هلال احمر و اورژانس ضروری است.

صادقی با تاکید بر اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص بارندگی‌ها و خسارت‌های احتمالی، خاطرنشان کرد:ترمیم و عایق بندی سقف سالن های پرورش طیور و ماکیان جهت کاهش اتلاف حرارتی و نفوذ بارش، خودداری از ورود دام به مناطق مرتفع و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها با توجه به وقوع بارندگی‌های رگباری شدید و احتمال وقوع صاعقه ویژه مد نظر مردم شهرستان باشد.

به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش‌های سازمان هواشناسی، سامانه بارشی پرقدرت از اواسط روز دوشنبه تا اواسط روز چهارشنبه هفته جاری آسمان استان ایلام را ناپایدار می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha