۳ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85422009
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سال ۱۴۰۲، رونق بازار اشتغال استان تهران در ملارد

۳ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۰۰
کد خبر: 85422009
سال ۱۴۰۲، رونق بازار اشتغال استان تهران در ملارد

ملارد - ایرنا - شهرستان ملارد بعنوان غربی ترین شهرستان استان تهران یکی از قطب های اشتغالزا برای استان های تهران و البرز شناخته می شود، به گونه ای که در سال جاری بیش از ۹۰ درصد تعهد اشتغال در این شهرستان محقق شده است .

به گزارش ایرنا،شهرستان ملارد در غرب استان تهران همجوار با استان البرز با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت قرار گرفته است.

رئیس جمهور سوم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ در سفری به غرب استان تهران از شهرستانهای ملارد، شهریار و شهرقدس بازدید و مسائل و مشکلات این شهرستانها را با حضور میدانی بررسی و مصوباتی را نیز برای توسعه و حل مشکلات این مناطق تصویب کرد.

جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به شهرستانهای ملارد، شهریار و قدس به میزبانی محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و حسین حق وردی، نماینده مردم و فرمانداران این سه شهرستان برگزار شد.

سال ۱۴۰۲، رونق بازار اشتغال استان تهران در ملارد

براساس این گزارش، یکی از مصوبات مهم سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی به شهرستانهای حوزه مشق (ملارد، شهریار، قدس) اتصال این سه شهرستان به خطوط مترو بود که آخرین اقدامات در این خصوص مطرح و مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

از مهمترین مصوبات سفر رئیس جمهور به شهرستان ملارد ارائه تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی لبنی کاسپین و قارچ گلسرخ گمرگان با سرمایه گذاری حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی برای یکهزار نفر و تجهیز، توسعه وایجاد کارگاه مهارت آموزی در مرکز اخوان بود که هم اکنون اجرایی و عملیاتی شده است.

اختصاص یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال جهت اجرای فاز اول طرح انتقال آب آشامیدنی از تصفیه خانه ۶ تهران به شهرستان‌های ملارد، شهریار و قدس و یکهزار میلیارد ریال برای اجرای طرح فاضلاب شهر ملارد از دیگر مصوبات این سفر به شمار می رود که این ۲ مصوبه نیز فاز اجرایی به خود گرفت.

دولت سیزدهم ۹۲۰۰ شغل در ملارد ایجاد کرده

در این راستا بالغ بر ۹۲۰۰ شغل ایجاد و ۱۳ واحد تولیدی و کارگاهی به چرخه تولید بازگشته است .

کسب رتبه اول کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ملارد در بین شهرستانهای استان تهران بعلاوه ۹۷ مورد بازدید فرماندار و هیات همراه از واحدهای تولیدی و صنعتی در قالب چهارشنبه های صنعتی از دلایل این ادعاست که با هدف بررسی مشکلات صاحبان صنایع و آخرین وضعیت تولید و اشتغال سطح شهرستان در سال جاری صورت گرفته است .

شهرستان ملارد علاوه بر امکان اشتغال در بخش های کشاورزی و کارگاههای متنوع در سایر مشاغل ، دارای دو شهرک های صنعتی غیردولتی صفادشت و شهرک صنعتی دهک و لکه صنعتی قبچاق می باشد که بیش از ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در آنها دایر بوده و نکته جالب اینکه معابر و خیابانهای این شهرکها پُر است از تابلوهایی که به دنبال افراد جویای کار هستند یعنی شما با هر تخصصی چه اداری ،چه فنی و حتی بدون تخصص هم در این شهرک ها کار پیدا خواهید کرد .

برگزاری دوره های کسب و کار

از مهم ترین اقدامات امسال برای حمایت از اشتغال در شهرستان ملارد می توان از استقرار اداره فنی حرفه ای با هدف ارتقاء سطح مهارت کارگران ، تشکیل هیات مدیره لکه صنعتی قبچاق ، صدور اسناد مالکیت برای واحدهای شهرک صنعتی دهک ، ۲۶ فقره تسهیلات کم بهره برای بانوان کارآفرین ملاردی با ۲۸۷ شغل مستقیم ، ۱۴۰۳ فقره تسهیلات حمایتی و تکلیفی اشتغال بعلاوه ۶۵ وام کارگشائی و ۶۸ فقره تسهیلات کانون اشتغال و کارآفرینی خدمت رضوی نام برد.

به این موارد طرح تابستانه مهارت ،جلسات منظم انجمن کارآفرینان ،برگزاری دوره های کسب و کار ، تقویت مشاغل خانگی و حمایت های لازم برای اشتغال پایدار و توسعه کار در مناطق روستایی را هم باید اضافه کرد .

مهم ترین بخش برای توسعه اشتغال در ملارد ساخت شهرک صنعتی در منطقه اخترآباد این شهرستان است که با حضور استاندار تهران و با تخصیص اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریالی در زمینی به مساحت ۷۴۶ هکتار برای ۱۰۳۲ قطعه کارگاهی آغاز شده و پیش بینی می شود برای ۲۱ هزار نفر شغل مستقیم ایجاد نماید .

برگزاری جشن برداشت پسته

برگزاری جشن برداشت پسته برای اولین بار در دهستان اخترآباد ، بهره برداری از پست ۶۳ کیلو وات شهرک صنعتی صفادشت ، آغاز ساخت مخزن های هفت هزار و چهار هزار متر مکعبی برای حل مشکل کم آبی روستاهای بخش مرکزی و بخش صفادشت ، رکورد تولید ۶۱ درصد قارچ کشور و ۳۱ درصدی تخم مرغ استان تهران برخی از مهم ترین اتفاقات در سال جاری در ملارد است.

کیفی سازی آب شرب سه روستا در دهستان اخترآباد با نصب دستگاه آب شیرین کن و ساخت تصفیه خانه ها و شبکه جمع آوری فاضلاب در سه منطقه ملارد ،صفادشت و مسکن مهر از اقدامات ارزشمندی است که تصفیه پساب و بازچرخانی آن ، توسعه کشاورزی و همچنین استفاده درحوزه صنعت را نوید می دهد .

رتبه نخست مجمع خیرین مدرسه ساز

رتبه نخست مجمع خیرین مدرسه ساز ملاردی برای سومین بار در استان تهران ، افزایش ۱۰۰ کلاس درس در مناطق متراکم دانش آموزی ،اعزام گروههای جهادی دندانپزشکی به ۱۱ روستای بخش مرکزی ،صفادشت و مناطق کم برخوردار دهستان اخترآباد و مسکن مهر ، بهره برداری از ساختمان های تعزیرات حکومتی ،اداره مالیات ،ثبت و اسناد بخش صفادشت و شورای حل اختلاف ، اضافه شدن بخش فیزیوتراپی به بیمارستان شهدای سلامت ، واگذاری ۶۴ واحد مسکن مهر به متقاضیان ، احداث ساختمان یگان ویژه غرب استان تهران ، گرمخانه شبانه روزی در مارلیک ، سه مرکز جامع سلامت روستایی و چهار زمین چمن مصنوعی در روستاها و صدور اولین مجوز باشگاه فوتبال بخشی از طرح های خدماتی و رفاهی بود که امسال به مردم ملارد تقدیم شد .

طرح های افتتاح شده در دهه فجر

۱۵۰۰ میلیارد ریال برای افتتاح ۸ پروژه در هفته دولت بعلاوه ۱۱ هزار میلیارد ریال ارزش طرح هایی بود که در دهه فجر امسال به بهره برداری رسید و در حوزه تسهیل تردد و کاهش بار ترافیکی ، باند شمالی مسیر اصلی ملارد به صفادشت تعریض و با نصب روشنایی و مرمت آسفالت ،مناسب سازی شد .

روستائیان ملارد هم برای نخستین بار توانمندیهای خود را در قالب ۲۹ غرفه در نمایشگاهی به مدت یک هفته در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند .

در دولت سیزدهم که ارتباط رودر رو با مردم در دستور کار قرار دارد بر همین اساس برنامه های ملاقات مردمی روزهای سه شنبه ، حضور فرماندار و روسای ادارت در روستاها و مساجد براساس تقویم زمانی مشخص ، میز خدمت در نمازجمعه ها ، دیدار با خانواده معظم شهدا و نشست های تخصصی با نخبگان و معتمدین بدون وقفه انجام شده است.

در سال ۱۴۰۲ گام های امیدوارکننده ای برای برخی خواسته های چندین ساله مردم ملارد از قبیل اسناد مالکیت ملارد قدیم ،حق آبه کشاورزان ، ایمن سازی جاده های روستائی ، احداث مترو ، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی ، حل ترافیک سه راه مارلیک و حصارک غفاری ،برچیده شدن بساط بزه های اجتماعی با ارتقاء کمی و کیفی نیروی انتطامی و همچنین افزایش فضاهای آموزشی و ورزشی که با جمعیت متراکم در برخی مناطق مانند سرآسیاب فاصله معنادار دارد برداشته شد که انتظار میرود در سالهای بعد این موارد به نتیجه رسیده و مرتفع گردد.

ظرفیت های شهرستان

سفر رئیس اداره ثبت اسناد و املاک کشور ، رئیس جمعیت هلال احمر و استاندار تهران از عمده ترین میزبانی ملاردیها از مقامات کشوری بود که در سال جاری رخ داد .

شرکت های تولیدی و کارخانجاتی مثل قارچ ملارد ، باغ وحش صفادشت ، دشت شقایق اخترآباد ، امامزاده بی بی سکینه س ، تپه ارسطو ،کوه تخت کیکاوس ، ملاردشیر ، شهرک صنعتی غیردولتی صفادشت و پادگان شهدای اقتدار از کلیدواژه های معرفی شهرستان ملارد هستند که هر کدام به تنهایی می تواند سرفصلی برای بیان توانمندی و ظرفیت های این شهرستان باشد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha