۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۲۲:۳۷
کد خبر: 85422173
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هدفگذاری افزایش صادرات بخش صنعت استان مرکزی در سال ۱۴۰۳

اراک-ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: افزایش صادرات صنعتی و استفاده از ظرفیت‌های خالی معدنی برای سال آینده این استان هدف‌گذاری شده است.

به گزارش ایرنا، «علی جودکی» عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افرود: باتوجه به ظرفیت صنعتی استان مرکزی می‌توان گفت بخشی از زنجیره‌های تولیدی در کشو به این استان مرتبط است.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های خالی معدنی استفاده شود، به عنوان نمونه سنگ مصنوعی در حال نفوذ و گسترش به بازار است و باتوجه به این موضوع باید تولید در این بخش مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تاکید کرد: تقاضای سرمایه‌گذاری در استان میزان قابل توجهی است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود و موقعیت‌های سرمایه‌گذاری به درستی معرفی شوند.

جودکی گفت: در اغلب شهرک‌های صنعتی استان مرکزی زمین برای واگذاری محدود است که نشان دهنده توسعه صنعت استان است.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در شهرستان شازند تقریبا ظرفیت واگذاری زمین تکمیل شده و این در حالی است که روزی در این شهرستان با کمبود واحدهای صنعتی مواجه بودیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خاطرنشان کرد: در بخش صنعت یکی از اهداف مهم استفاده از پساب است که امکان کاهش استفاده از آب شرب فراهم شود.

جودکی افزود: باتوجه به ناترازی انرژی در کشور عمده پروانه‌ ‌و جوازهای بهره‌برداری استان مرکزی با دید تکنولوژی محور در نظر گرفته می‌شود، به این ترتیب که صنعت مورد تقاضا کمترین میزان مصرف آب و برق را داشته باشند.

وی اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ حقوق وصولی معادن سه هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال بود و در سال جاری حقوق وصولی معادن به ۱۲ هزار میلیارد ریال رسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خاطرنشان کرد: این درحالی است که تعداد معادن استان افزایش نداشته، اما اصلاح شیوه قیمت گذاری سبب افزایش وصولی حقوق دولتی معادن شده است.

استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعتی ایران دارای حدود سه هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha