۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۱۵
کد خبر: 85422295
T T
۳۲ نفر

برچسب‌ها

طرح یزدگردی با اتوبوس گردشگری در استان آغاز شد

۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۱۵
کد خبر: 85422295
طرح یزدگردی با اتوبوس گردشگری در استان آغاز شد

یزد- ایرنا- دبیر ستاد خدمات سفر یزد گفت: طرح یزدگردی با اتوبوس گردشگری در راستای مدیریت ترافیک و معرفی بهتر جاذبه‌ها به مسافران و شهروندان در این استان آغاز شد.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، " سید محمد رستگاری " افزود: یکی از معضلاتی که هر ساله در ایام نوروز به خصوص در بافت تاریخی یزد با آن مواجه هستیم موضوع ترافیک است.

وی ادامه داد: به منظور برنامه‌ریزی برای مدیریت این مشکل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، با همکاری سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری، اتوبوس گردشگری را راه‌اندازی شد تا به وسیله آن شهروندان و گردشگران بتوانند به خوبی و بدون هیچ مشکلی از اماکن و جاذبه‌های شهر بازدید کنند.

این مسئول اضافه کرد: اتوبوس گردشگری از باغ دولت‌آباد حرکت خود را آغاز و مسافرانی که قصد گردش در بافت تاریخی دارند به صورت رایگان می‌توانند با این اتوبوس از نقاط مختلف بازدید کنند و با توجه به حضور راهنمای گردشگری اطلاعات کاملی هم از بافت به دست آورند.

اتوبوس گردشگری تا هفتم فروردین‌ماه سال آینده، صبح‌ها از ساعت ۱۰:۳۰ و عصرها از ساعت ۱۸:۳۰ به شهروندان و گردشگران خدمات ارائه می‌دهد.

این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha