۲۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 910
کد خبر: 85422331
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رطوبت هوا در شهرستان مرزی قصرشیرین به ۱۰۰ درصد رسید

قصرشیرین - ایرنا - استمرار فعالیت سامانه ناپایدار جوی در استان کرمانشاه و بارندگی زیاد طی شبانه روز گذشته در قصرشیرین باعث شد رطوبت موجود در فضای این شهرستان مرزی غرب کشور به ۱۰۰ درصد برسد.

به گزارش ایرنا؛ با استمرار فعالیت سامانه ناپایدار جوی در استان کرمانشاه؛ بیشینه سرعت وزش باد در قصرشیرین به ۵۴ کیلومتر در ساعت رسید ضمن اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته افزون بر ۴۸ میلی متر بارندگی در این شهرستان مرزی غرب کشور ثبت شد.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین امروز سه شنبه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ورود سامانه ناپایدار جوی از روز گذشته در جغرافیای قصرشیرین آغاز شده که به دنبال فعالیت آن شاهد وزش شدید باد و باران در طول شبانه روز گذشته بودیم و این وضعیت همچنان طی ساعات آینده ادامه دارد.

امیر پرویز نجفی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۸.۲ میلی متر باران در قصرشیرین بارید، گفت: دمای کنونی شهرستان ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و رطوبت ۱۰۰ درصد است.
او اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۶۵.۲ میلی‌متر و طی سال زراعی جاری (از مهر ماه تاکنون) ۲۸۵.۵ میلی متر باران در شهرستان مرزی قصرشیرین بارید.

شهرستان گرمسیری قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد.

جاری بودن رود الوند در قصر شیرین و دیگر مزیت‌های جوی و جغرافیایی باعث رونق کشاورزی در این شهرستان شده است بطوریکه گونه‌های کم یاب مرکباب و خرما در سطح منطقه کشت و تولید می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha