سرانه ورزشی کیش ۴.۵ برابر استاندارد جهانی/ورزشکاران جزیره ۲۷۶ مدال ملی کسب کردند

کیش- ایرنا- معاون ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش با بیان اینکه سرانه ورزشی در این جزیره به ۱۱ متر مربع رسیده است، گفت: این رقم حدود ۱۱ برابر متوسط کشوری و ۴.۵ برابر میانگین استاندارد بین المللی است.

«عزیزاله فرضی پور» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اعلام اینکه جمع کل فضاهای ورزشی جزیره کیش به بیش از ۵۵۷ هزار و ۹۵۷ متر مربع رسیده است، اظهار کرد: کیش دارای ۱۹ هزار و ۳۷۱ متر مربع فضای ورزشی سرپوشیده سازمانی، ۴۱۰ هزار و ۴۳۰ متر مربع فضای ورزشی روباز سازمانی، ۷۱ هزار و ۱۵۶ متر مربع فضای روباز و سرپوشیده بخش خصوصی و ۵۷ هزار متر مربع مسیر اختصاصی دوچرخه است.

وی از برگزاری یک هزار و ۶۴۷ رویداد ملی و بین المللی ورزشی در کیش طی سال جاری خبر داد و افزود: میزبانی از ۶۲ مسابقات ملی، برگزاری ۲۲۸ مسابقات داخلی، ۶۶ برنامه همگانی، یک هزار و ۱۲۷ دوره آموزشی و میزبانی از ۴۰ اردوی ورزشی بخشی از عملکرد سازمان در سال ۱۴۰۲ است.

فرضی‌پور با بیان اینکه ۵۰ هیات ورزشی در جزیره کیش فعال است، افزود: تعداد رشته‌های ورزشی فعال در جزیره کیش نیز به ۶۴ رشته رسیده است.

معاون ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش اضافه کرد: ۲۲۳ نفر نیروی انسانی در این معاونت مشغول به کار هستند که ۲۴ نفر از آنان شرکتی، ۷۴ نفر تعاونی، ۲۰ نفر حجمی و ۱۰۵ نفر نیز تحت عنوان مربی اشتغال دارند.

۶ هزار و ۲۰۰ ورزشکار در کیش بیمه شدند

وی با اعلام اینکه تعداد ورزشکاران ثبت نام کرده در سامانه معاونت ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش به چهار هزار و ۳۲۱ مورد رسیده است، بیان کرد: طی سال جاری تعداد ورزشکاران بیمه شده در جزیره کیش از مرز ۶ هزار و ۲۱۴ نفر گذشت.

سرانه ورزشی کیش ۴.۵ برابر استاندارد جهانی/ورزشکاران جزیره ۲۷۶ مدال ملی کسب کردند

کسب ۲۷۶ مدال قهرمانی در کیش

«فرضی پور» در رابطه با عناوین ورزشی کسب شده در کیش در سطح ملی و بین المللی گفت: طی سل جاری بیش از ۲۷۶ مدال و عنوان قهرمانی توسط ورزشکاران کیش در سطوح ملی و بین المللی کسب شده است.

وی ادامه داد: از این میان بانوان ورزشکار کیش چهار مدال بین المللی و ۱۴۶ مدال در سطوح مسابقات ملی کسب کردند؛ همچنین در بخش آقایان نیز ۱۰ مدال بین المللی و ۱۲۱ مدال ملی کسب شد.

معاون ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش در رابطه با تفریحات دریایی این جزیره، بیان کرد: کیش با دارا بودن سواحل زیبا، آب‌های زلال و سایت‌های غواصی منحصر به فرد در کنار ۳۰ کلوپ غواصی و تفریحات دریایی به عنوان خاستگاه تفریحات دریایی کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در کلوپ‌های دریایی کیش تعداد ۲۵۰ شناور به همراه بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر به گردشگران خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

سرانه ورزشی کیش ۴.۵ برابر استاندارد جهانی/ورزشکاران جزیره ۲۷۶ مدال ملی کسب کردند

۵۶۳ شناور تفریحی در کیش فعال است

«فرضی پور» با اعلام اینکه ۵۶۳ شناور تفریحی شخصی نیز در کیش وجود دارد، افزود: مسوولیت پلاک گذاری، کنترل، نظارت، آموزش و تشکیل پرونده آنان نیز بر عهده معاونت ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش است.

وی تعداد کل شناورهای تفریحی جزیره کیش را ۸۱۳ فروند اعلام کرد و گفت: ۲۶ رشته تفریحات دریایی در جزیره زیبای کیش برای گردشگران و کیشوندان ارائه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha