مهار سیلاب‌های چهارمحال و بختیاری را می‌توان با مدیریت به‌هنگام به فرصت تبدیل کرد

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعلام وضعیت هشدار سطح قرمز هواشناسی گفت: با مدیریت به‌هنگام و حرفه‌ای می‌توان از ظرفیت و پتانسیل موجود،می‌توان سیلاب‌ها و روان‌آبهای حاصل از ذوب برف و بارندگی‌ها استان را به یک فرصت برای بهره‌برداری و مصارف در سال پیش‌رو تبدیل کرد.

به گزارش ایرنا، فردوس کریمی روز سه‌شنبه در جلسه فرماندهی سیل در شرکت آب منطقه‌ای استان افزود: با مدیریت سیلاب‌ها و روان‌آب‌های حاصل از سیل و ذوب برف‌های استان، می‌توان مخارن سدها، منابع موجود و منابع آب‌های زیرزمینی را تقویت کرد.

وی گفت: با توجه به هشدار اداره کل هواشناسی در سطح قرمز و تاکید وزیر نیرو جهت مدیریت سیلاب و بارش‌های از ابتدای صبح ۲۹ اسفندماه از سمت شمال غرب استان، احتمال سیل‌آسا بودن در بیشترین نقاط چهارمحال و بختیاری در آخرین روز سال دور از انتظار نیست که وزارت نیرو با برنامه‌ریزی صحیح تلاش دارد تا از این فرصت خدادادی بدرستی استفاده کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت:به همین منظور جلسه فرماندهی سیلاب با حضور مدیران ستادی در شرکت آب منطقه‌ای برگزار شد که در این جلسه، پیش‌بینی‌های مربوط به بارش سیلاب مورد بررسی قرار گرفت و تمهیدات و ادوات لازم برای مقابله و مهار سیل احتمالی در نقاط مورد نظر مستقر شد.

به گفته وی، با توجه به احتمال وقوع سیلاب در بعضی از نقاط استان، از مردم شریف استان تقاضا می‌شود که ضمن حفظ آرامش، از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و به هشدارهای مدیریت سیلاب توجه داشته باشند.

کریمی اظهار داشت: اقدامات انجام شده در جلسه فرماندهی سیلاب شامل استفاده از ظرفیت و پتانسیل سیلاب جهت پر کردن مخازن سدها جهت بهره‌برداری و مصارف سال پیش‌رو
استفاده از ظرفیت سیلاب و روان آبها ناشی از سیل و مهار آن در مخازن سدها جهت بهره‌برداری در فصول مورد نیاز، دنبال چاره‌اندیشی برای استفاده از تمام ظرفیت سیلاب حاصل برای ذخیره در سدها و مخازن خالی استفاده کرد.

وی افزود: این تئوری تبدیل تهدید به یک فرصت است که بررسی پیش‌بینی‌های مربوط به بارش سیلاب، اندیشیدن تمهیدات و ادوات لازم برای مقابله با سیل احتمالی، بازدید میدانی از محل‌های احتمال وقوع سیل مورد تاکید کرد.

کریمی به مردم شریف استان توصیه کرد با توجه به آغاز سفرهای نوروزی در پیش رو هنگام بارش‌های شدید و امکان وقوع سیلاب در نقاط حادثه‌خیز با حفظ آرامش، از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و توجه به هشدارهای اعلام شده از مدیریت سیلاب توجه کنند.

به گزارش ایرنا، طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، احتمال بارش شدید باران، وقوع سیل، رعد و برق، وزش باد شدید و بارش برف در ارتفاعات، در هشت استان خوزستان، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، فارس، اصفهان و لرستان از روز سه‌شنبه و احتمال بارش باران و وزش شدید باد، در ۲۴ استان دیگر نیز، پیش‌بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha