۶۷۴ هزار اقامت مسافران نوروزی در اقامتگاه‌های رسمی مازندران ثبت شد

ساری - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از اقامت حدود ۶۷۴ هزار مسافر در اقامتگاه‌های رسمی و مراکز اقامتی گردشگری ثبت شده مازندران و همچنین بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار اقامت در اقامتگاه‌های غیررسمی استان طی ۶ روز گذشته و با آغاز سفرهای نوروزی خبر داد.

حسین ایزدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سفرهای نوروزی به مازندران از روز ۲۳ اسفند آغاز شد و طی روزهای اخیر اقامت کردند ده‌ها هزار مسافر در مراکز اقامتی این استان که بیشترین میزان اقامت در خانه‌مسافرها و پارک‌های ملی طبیعت‌گردی استان ثبت شد.

وی افزود: بر اساس آمارها از ۲۳ تا پایان روز ۲۸ اسفند ۶۷۳ هزار و ۵۸۹ نفر در مراکز اقامتی مازندران پذیرش شدند که از این تعداد ۳۳۸ هزار و ۳۶۴ نفر در طرح خانه‌مسافر اقامت کردند، ۱۳۵ هزار و ۷۸۵ نفر در پارک‌های ملی طبیعت‌گردی سکنی گزیدند و ۲۶ هزار و ۷۷ نفر از مسافران هم هتل‌ را به عنوان اقامتگاه نوروزی خود انتخاب کردند.

این مسوول آمار اقامت در مجموعه‌های بوم‌گردی مازندران طی این بازه زمانی را ۹ هزار و ۸۹۹ نفر اعلام کرد و گفت: ۲۶هزار و ۱۴۰ نفر هم در هتل‌آپارتمان‌های استان اقامت گرفتند، ۱۷ هزار و ۲۰۰ نفر نیز برای اقامت به متل‌های استان مراجعه کردند و ۶ هزار و ۸۴۴ نفر هم در زائرسراهای استان اقامت داشتند.

به گفته ایزدی سایر اقامت‌ها نیز در مجتمع‌های گردشگری، مهمان‌پذیرها، مناطق نمونه گردشگری، اردوگاه‌هاف مجتمع‌های خدمات بین راهی و اقامتگاه‌های اضطراری ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران همچنین از برآورد ثبت بیش از ۲ میلیون اقامت در اقامتگاه‌های غیررسمی استان نیز طی ۶ روز اخیر خبر داد و گفت: بر اساس بروردهای انجام شده و تجمیع داده‌های به دست آمده از میزان ورود مسافر و ثبت اقامت در اقامتگاه‌های غیررسمی، از ۲۳ اسفند تا پایان روز ۲۸ اسفند بیش از ۲ میلیون و ۱۳۰ هزار نفر نیز در این اقامتگاه‌ها اقامت داشتند.

وی افزود: با احتساب این آمار مجموع اقامت‌ در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان را طی این بازه زمانی ۶ روزه و در آستانه نوروز به بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران درباره آمار بازدید از جاذبه‌های گردشگری این استان نیز اظهار کرد: در این مدت ۳۲۷ هزار و پنج مسافر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی مازندران بازدید کردند که بیشترین سهم از این بازدیدها با ۱۲۸ هزار و ۱۲۱ نفر مربوط به جاذبه‌های طبیعی بود، ۵۷ هزار و ۲۶۵ بازدید از بناهای تاریخی ثبت شد و ۴ هزار و ۵۱۳ نفر هم از موزه‌های استان و ۶ هزار و ۴۵۶ نفر از کارگاه‌های صنایع دستی استان بازدید کردند. باقی بازدیدها به مراکز تفریحی و مذهبی اختصاص داشت.

به گزارش ایرنا، مسوولان مازندران پیش‌بینی می‌کنند که امسال تعداد سفرها به این استان بیشتر از سال‌های گذشته باشد و بیش از ۲۰ میلیون مسافر وارد این استان شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha