آماده‌باش ناجیان غریق در سواحل جنوب کشور؛ آیین‌نامه فدراسیون بازنگری شد

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون نجات غریق از آمادباش نیروهای ستادی این فدراسیون در ایام نوروز در سواحل جنوبی کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، فدراسیون نجات غریق پیشتر با توجه به فصل گرما و آغاز شنا برای علاقه‌مندان، فعالیت خود را در فضاهای روباز و دریایی سواحل شمالی کشور در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان انجام داد تا با آمادگی خود در تفرجگاه‌های ازپیش تعیین‌شده، از جان شناگران حفاظت کند. با توجه به تعطیلات نوروزی نیز این رویه در مناطق جنوبی و شمالی کشور مجدد کارش را آغاز کرد تا بتواند خدمات خود را در این ایام به هموطنان ارائه کند.

مهدی حیدری به تشریح برنامه‌های این فدراسیون در عرصه داخلی و خارجی اشاره کرد و توضیح داد: مهم‌ترین برنامه ما در تعطیلات نوروزی ارائه خدمات در سواحل جنوبی از جمله بوشهر، بندرعباس، هرمزگان، خوزستان، کیش، قشم و سیستان و بلوچستان مدنظر است تا با آمادگی لازم در مناطق از پیش تعیین شده خدمات شایسته‌ای ارائه دهیم. همچنین اکیپ‌هایی نیز همانند فصل تابستان در برخی مناطق شمالی کشور در حالت آماده‌باش هستند.

وی یادآور شد: برای استقرار ناجی در مناطق آزاد و کیش نیز هیچ مشکلی نداریم.

آماده‌باش ناجیان غریق در سواحل جنوب کشور؛ آیین‌نامه فدراسیون بازنگری شد

وی ادامه داد: با حمایت رئیس جمهور و وزارت ورزش و جوانان اعتبارات خاصی به سواحل تخصیص یافت که در پی آن ناجیان در قالب پرداخت حقوق در مناطق شمالی مستقر شدند. این موضوع باعث شد تا شاهدکاهش آمار جانباختگان در سواحل شمالی در فصل تابستان باشیم. طبق آمارهای موجود در سال ۱۴۰۲ شاهد کاهش ۶۰ درصدی غریق به نسبت دوره‌های گذشته بودیم که آمار دقیق جان‌باختگان پس از تایید نهایی پزشکی قانونی به زودی اعلام خواهد شد.

رئیس فدراسیون نجات غریق همچنین بیان کرد: ۱۴۰۲ سالی پرترافیک برای این رشته ورزشی بود که توانستیم در بسیاری از رویدادهای بین‌المللی حضور موثری داشته باشیم. در حوزه آموزش از طریق دفتر ارزیابی استعدادهای پایه وزارت ورزش و جوانان، نجات غریق توانست جایگاه سوم را میان سایر رشته‌های ورزشی کشور به خود اختصاص دهد. در این بخش با توجه به بروزرسانی سرفصل‌ها، این فدراسیون توانست دوره همسان‌سازی مدرسان نجات غریق کشور را برگزار کند که در نهایت دربازه زمانی ۶ ماهه دوم سال، طرح درس آن به روز شد و در اختیار مدرسان سراسر کشور قرار گرفت.

حیدری همچنین به شیوه‌نامه جدید ناجیان غریق در استخرهای سرپوشیده و روباز کشور نیز اشاره کرد و توضیح داد: آیین‌نامه فدراسیون پس از مدت‌ها مورد بازنگری اساسی قرار گرفت که در آن شیوه نامه چیدمان ناجیان با توجه به ابعاد استخر به روزرسانی شد.

وی در پایان یادآور شد: برای نخستین بار غواصی توانست چند رکورد ملی و بین‌المللی را در تورنمنت‌های مختلف از جمله ارمنستان و کویت ثبت کند که امیدواریم تیم کشورمان در رقابت‌های جهانی خرداد ماه در صربستان بتواند افتخارآفرینی کند.

آماده‌باش ناجیان غریق در سواحل جنوب کشور؛ آیین‌نامه فدراسیون بازنگری شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha