۱ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۱۵
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85422701
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۳۸۰ کلاس درس هدیه نوسازی مدارس همدان به دانش آموزان

همدان-ایرنا- مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان گفت: تعداد ۴۸ طرح با زیربنای ۳۲ هزار و ۳۳۴ مترمربع زیربنا و ۳۸۰ کلاس درس با اعتبار هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال با تلاش همکاران در نوسازی مدارس استان در سال ۱۴۰۲ تحویل دانش آموزان شده است.

حمید شیرازیانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری ۳۴۱ هزار و ۳۹۹ دانش آموز در ۱۵ هزار و ۸۶۲ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند که به این ترتیب سرانه فضای آموزشی استان ۴.۹ مترمربع است که فاصله ۳.۵ متر مربعی با سرانه استاندارد دارد.

وی افزود: ۱۷۹ پروژه را در دست احداث داشتیم که ۱۰۹ هزار و ۷۰۶ مترمربع زیربنا را شامل می شود که از این تعداد ۲۱ طرح ورزشی و ۱۲ مورد پرورشی و ۱۴۶ طرح آموزشی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان افزود: از این تعداد ۴۸ طرح با زیربنای ۳۲ هزار و ۳۳۴ مترمربع زیربنا و ۳۸۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۹۴ میلیارد تومان تحویل دانش آموزان شده است.

شیرازیانی گفت: در سال گذشته سه باب هنرستان با تمامی امکانات و تجهیزات ساخته و تحویل شد، علاوه بر آن تجهیزات تخصصی مطابق با سرفصل های دروس مصوب مدارس خریداری و توزیع که سرجمع اعتبارات هزینه شده برای تجهیزات هنرستانی در سال جاری به ۸۸ میلیارد ریال رسیده است.

وی ادامه داد: مبلغ ۱۵۱ میلیارد ریال نیز تجهیزات آموزشی در سال ۱۴۰۲ خریداری و تحویل دانش آموزان شد و در مجموع مبلغ تجهیزات خریداری شده برای هنرستان ها و مدارس قریب ۲۴۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با قدردانی از مشارکت خیران مدرسه ساز استان اظهار کرد: خیران استان همدان در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۹ هزار و ۳۰ میلیارد ریال تعهد داشتند که صددرصد آن محقق شد.

شیرازیانی یادآور شد: به طور میانگین ۵۵ درصد پروژه های تحویلی سال گذشته استان همدان در حوزه مدرسه سازی با همت و مشارکت خیران ساخته شده است.

وی در خصوص مشارکت خیران حقوقی نیز اظهار کرد: در بحث جذب شرکت ها به موضوع مدرسه سازی باید این مفهوم و باور را نهادینه کرد که این موضوع به همان اندازه که برای جامعه مهم است، برای یک شرکت نیز اهمیت دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: این استان در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال مشارکت این بخش را در حوزه مدرسه یاری و مدرسه سازی داشته است، همچنین مذاکره با پنج بانک مطرح کشور، ۲ بیمه برند و ۱۴ عنوان شرکت و کارخانه از برنامه های سال پیش رو است.

شیرازیانی افزود: تبیین دقیق، ارائه آمار شفاف و درست، ارائه نقاط قوت مدرسه سازی، معرفی برندهای بزرگ و کوچک مشارکت کننده در مدرسه سازی و اولویت مدرسه به عنوان یک اقدام اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی، بشر دوستانه و آینده نگر و مجاب کردن مدیران و مسوولان شرکت ها به عنوان اینکه مدرسه سازی انتخاب اول و برتر باشد و برندشان نیز سال ها ماندگار و معرفی می‌شود از امتیازهای مشارکت در مدرسه سازی است.

وی ادامه داد: در این میان برگزاری تورهای بازدید از مدارس ساخته شده و معرفی چهره های شاخص خیری مشارکت کننده در مدرسه سازی پیش بینی شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان در خصوص روند اجرای طرح شهید عجمیان اظهار کرد: در اجرای این طرح ۹۰۰ مدرسه شناسایی و ۵۵۰ مدرسه در دستور کار رنگ‌آمیزی و اجرای عملیات بهسازی قرار گرفت.

شیرازیانی با اشاره به اهمیت توجه به بهره وری منابع انسانی و موضوعات رفاهی کارکنان گفت: در سال ۱۴۰۲ این اداره کل بصورت میانگین ۴۰ ساعت کلاس آموزشی برای همکاران در نظر گرفت که در راستای آموزش های تخصصی مربوط به حوزه مدرسه سازی بود.

وی یادآور شد: همچنین سمینار منطقه‌ای دفاتر فنی گروه سه ادارات کل نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس و برگزاری دومین دوره مسابقات ورزشی کارکنان نوسازی مدارس منطقه ۶ کشور از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان ابراز امیدواری کرد: در سال جدید با برنامه منسجم مطابق اسناد بالادستی در پیشبرد و تحقق اهداف حوزه مدرسه سازی، بازسازی و مقاوم سازی مدارس فرسوده، استانداردسازی و کیفیت بخشی، زیباسازی و معماری طرح‌های آموزشی و پرورشی به مسئولیت خود عمل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha