انهدام باند بزرگ سرقت موتورسیکلت در پایتخت/دستگیری قاتل زن جوان

تهران‌ بزرگ - ایرنا - رییس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند بزرگ سرقت موتورسیکلت در تهران، خبر داد و گفت: در این پرونده هفت سارق و ۱۰ مالخر بازداشت شدند.

به گزارش ایرنا، سردار علی ولی پور گودرزی روز سه‌شنبه اظهار کرد: با وقوع سرقت‌های سریالی موتورسیکلت در مرکز تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی نشان می‌داد، اعضای یک باند سرقت موتورسیکلت در ساعات پایانی شب راهی معابر خلوت شده و پس از شناسایی موتورسیکلت‌ اقدام به سرقت آنها با تخریب قفل کرده و از صحنه جرم متواری می‌شدند.

وی ادامه داد: در گام بعدی مامورین با اقدامات صورت گرفته کشف جرم متوجه شدند این سرقت‌ها توسط هفت مرد جوان انجام شده و سردسته این باند بزرگ فردی سابقه دار و ۲۵ ساله است.

به گفته وی، پس از پس از دریافت این اطلاعات مهم، ماموران با روش‌های علمی و پلیسی مخفیگاه متهمان پرونده در نقاط مختلف تهران شناسایی و بلافاصله وارد عمل شدند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ تاکید کرد: کاراگاهان پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی راهی مخفیگاه‌های مورد نظر شده و هفت مرد جوان را در عملیات‌ ضربتی بازداشت کردند.

سردار ولی‌پور گودرزی یادآور شد: متهمان پس از انتقال به پایگاه هشتم پلیس آگاهی هدف تحقیق قرار گرفتند و به جرم خود مبنی بر سرقت ۱۰۰ دستگاه موتورسیکلت در سطح معابر تهران اعتراف کردند؛ همچنین در بررسی‌های بیشتر ۱۰ مالخر شناسایی شدند.

وی افزود: کارآگاهان در بررسی از مخفیگاه ۱۷ متهم پرونده تعداد ۷۲ موتورسیکلت مسروقه را کشف کردند که با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

بازداشت عامل قتل زن جوان

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین گفت: مرد جوانی که در اقدامی هولناک بخاطر سرقت طلا دست به قتل یک زن زده بود، دستگیر شد.  

سردار علی‌ ولی پور گودرزی اظهار کرد: زمستان امسال، فردی به اداره چهارم پلیس آگاهی رفت و به کارآگاهان گفت، یکی از اقوام نزدیک من که زن جوانی است، برای مراجعه به مطب یک پزشک از خانه خارج شده اما دیگر بازنگشته است؛ نگرانم حادثه‌ای برای او اتفاق افتاده باشد؛ لطفا کمک کنید.  

وی افزود: پس از ثبت شکایت، تیمی از کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی وارد عمل شدند و با تحقیقات محلی پی بردند که زن جوان به مطب پزشک مراجعه نکرده است، همچنین در استعلام از سازمان پزشکی قانونی و بیمارستان‌های تهران اثری از او یافت نشد.  

وی ادامه داد: کارآگاهان در گام بعدی دوربین‌های مداربسته را هدف بازبینی قرار داده و متوجه شدند زن جوان هنگامی که پای خود را از درب خانه به بیرون گذاشته سوار بر خودروی پراید سبزرنگ شده است و ماشین موردنظر به مکان نامعلومی رفته که همین سرنخ کافی بود تا فرضیه وقوع جنایت پررنگ شود.  

سردار گودرزی یادآور شد: تیم جنایی در گام بعدی سراغ اقدامات اطلاعاتی رفتند و هویت صاحب پلاک خودروی پراید را شناسایی کردند که در این شاخه از تحقیقات مشخص شد وسیله نقلیه مورد نظر در آن زمان برای مسافرکشی در اختیار مرد جوانی بوده است.  

وی اضافه کرد: اقدامات اطلاعاتی نیز نشان می‌داد این مرد جوان کارگر تاسیساتی بوده و گاهی‌ اوقات برای درآمدزایی با خودروی پراید سبزرنگ مسافرکشی می‌کرده و از گذشته زن را می‌شناخته و با او ارتباط داشته است.    

رییس پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: بدین ترتیب کارآگاهان خیلی زود این مرد جوان را دستگیر و تحت تحقیقات قرار دادند.

وی افزود: متهم در جریان تحقیقات منکر هرگونه ارتباط با فرد گمشده بود اما پس از مواجهه با مدارک موجود داخل پرونده از یک جنایت هولناک پرده برداشت و ماجرا را این‌طور توضیح داد.

زن جوان را از گذشته می‌شناختم و این روزها شدیدا به پول نیاز داشتم؛ روز حادثه قرار شد تا او را به مطب پزشک ببرم اما در میان راه هنگامی که متوجه شدم او طلا به‌همراه دارد برای سرقت وسوسه شدم.

در یک لحظه به زن جوان داخل خودرو حمله کرده و  به قتل رساندم؛ پس از ارتکاب جنایت جسد را داخل کیسه پلاستیک قرار دادم و به روستای «هیو» واقع در ساوجبلاغ بردم و آن را به آتش کشیدم و ۶ النگو و یک گردنبند طلا او را نیز سرقت کردم.  

سردار ولی‌پور گودرزی افزود: پس از این اعترافات هولناک، کارآگاهان اداره چهارم، تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی به‌همراه متهم راهی روستای موردنظر شده و جسد سوخته زن جوان را کشف کردند.  

وی تاکید کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی جسد مقتوله برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهم نیز جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم (ویژه قتل) پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.   

سارق طلا فروشی‌های تهرانسر دستگیر شد

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق طلا فروشی در محله تهرانسر خبر داد و گفت: در پی شکایت چند نفر از کسبه صنف طلا و جواهر فروشی در محله تهرانسر عوامل تجسس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر بلافاصله وارد عمل شده و با مراجعه به مغازه‌های مورد سرقت واقع شده شروع به تحقیقات ابتدایی کردند.

سرهنگ علی قاسم پور اضافه کرد: با بررسی‌های دقیق و کارشناسی محل‌های وقوع سرقت و بررسی فیلم های ضبط شده توسط دوربین‌های مدار بسته ماموران کلانتری موفق به شناسایی سارقان شدند.

وی ادامه داد: شگرد سرقت آنان بدین طریق بوده که وارد مغازه‌های شلوغ شده و درخواست مشاهده نمونه جواهرات زیادی را از فروشنده می‌کردند و در همین حین یکی از آنها حواس فروشنده را پرت نموده و فرد دیگری اقدام به سرقت چند نمونه از جواهرات می‌کرد.

وی تاکید کرد: ماموران پس از شناسایی چهره هر ۲ سارق شروع به گشت زنی در حوالی همان مغازه‌ها وچهره زنی مقابل سایر مغازه‌های طلافروشی در همان محدوده کرده و پس از مدتی یکی از سارقان را که قصد ورود طلافروشی را داشت شناسایی و ماموران بلافاصله او را دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از کیف متهم تعدادی طلاهای سرقتی کشف شد.

سرهنگ قاسم پور یادآور شد: متهم در همان تحقیقات اولیه به جرم ارتکابی با همکاری همدستش اعتراف کرد.

رببس پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه دستگیری متهم متواری در دستور کار قرار دارد به به شهروندان توصیه کرد: با توجه به روزهای پایانی سال و ازدحام جمعیت در صنوف مختلف، مراقب افراد سودجو و فرصت طلب که منتظر غفلت متصدیان مغازه برای سرقت هستند، باشند و توصیه و هشدارهای پلیس را جدی بگیرند.

دستگیری ۲ ارازل و اوباش در تهرانپارس 

رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس پایتخت نیز از دستگیری عاملان ناامنی در تهرانپارس خبر داد و گفت: از متهم ۲ قبضه سلاح ساچمه ای و ۴ قبضه سلاح سرد به همراه ۱۲۰ گرم مواد مخدر کشف شد.    

سرهنگ سعید راستی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر ایجاد ناامنی و مزاحمت شهروندان توسط ۲ اراذل و اوباش در محله حکیمیه تهرانپارس، رسیدگی به موضوع در دستور کار تیم ویژه مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران قرار گرفت.   

وی با بیان اینکه هماهنگی قضایی در این خصوص انجام پذیرفت افزود:، سرانجام پس از ۴۸ ساعت تلاش شبانه روزی ماموران پلیس، مخفیگاه متهمان در محدوده حکیمیه تهرانپارس شناسایی کردند.    

وی به هماهنگی‌های قضایی اشاره کرد و گفت: هر دو متهم در مخفیگاهشان دستگیری و در بازرسی از مخفیگاه آنان ۲ قبضه سلاح ساچمه ای، ۴ تیغه قمه و مقدار ۱۲۰ گرم مواد مخدر کشف و توقیف شد.   

سرهنگ راستی با اشاره به اینکه متهمان دارای سوابق شرارت و درگیری هستند و در تحقیقات و بازجویی های انجام شده به بزه ارتکابی معترف شده‌اند، ادامه داد: متهمان پس از پایان تحقیقات و تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی معرفی شدند.   

رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی از شهروندان خواست، هر گونه اخبار و موضوع های مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha