استاندار: پیش‌بینی‌های لازم برای کاهش خطرات سیلاب احتمالی در خوزستان انجام شده است
تصویر آرشیوی است

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان با اشاره به بارش های مستمر در استان گفت: از طریق تحلیل پیش‌بینی‌های صادره و شبیه سازی جریان رودخانه های استان، تمامی نقاط بحرانی شناسایی و تنظیم جریان رودخانه برای کاهش خطرات سیلاب احتمالی انجام شده است.

به گزارش ایرنا علی اکبر حسینی محراب روز سه شنبه با حضور در مرکز رصد خانه آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان به منظور بررسی آخرین شرایط منابع آبی استان اظهارکرد: نشست هماهنگی مدیریت سیلاب با توجه به هشدار قرمز سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع رخداد بارشی در بازه زمانی ۲۸ اسفند تا یک فروردین ۱۴۰۳ برگزار و هماهنگی های لازم به منظور مدیریت سیلاب احتمالی در استان انجام شده است.

استاندار: پیش‌بینی‌های لازم برای کاهش خطرات سیلاب احتمالی در خوزستان انجام شده است

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این نشست، خروجی سدها به حداقل کاهش داده شده است افزود: این اقدام از همپوشانی سیلاب در حوضه های میانی و خروجی سدها جلوگیری می کند.

استاندار خوزستان ادامه داد: با توجه به اینکه در ابتدای فصل بهار قرار داریم، حفظ ذخیره کنترل سیلاب کافی در سدها خصوصا در سد دز نیز در دستور کار قرار دارد.

حسینی محراب یادآورشد: تلاش می شود با بروز رسانی مستمر پیش بینی‌ها و تحلیل مسیر سیلاب‌های احتمالی، تنظیم خروجی سدها با جدیت و به صورت کارشناسی انجام شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در این سامانه بارشی تقریبا تمامی مسیل‌های پایین دست سدهای استان زمینه سیلابی شدن را دارند از هموطنان تقاضا می شود از حضور و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها تا پایان رخداد بارشی پرهیز کنند.

به گزارش ایرنا، در پی هشدار سطح قرمز بارش باران از سوی اداره کل هواشناسی خوزستان، قرارگاه هماهنگی مدیریت بحران در استان تشکیل شده است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان بارش باران تا فردا در استان تداوم دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha