بازدید استاندار خراسان رضوی از سکوهای عرضه کالاهای اساسی

مشهد-ایرنا-استاندار خراسان رضوی با همراهی فرماندار و شهردار مشهد و با حضور جمعی از مسوولان شهری در آستانه سال جدید از چند مرکز موقت و ثابت عرضه کالاهای اساسی بازد و در جریان آخرین اقدامات برای رفع نیاز مردم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری روز سهشنبه و در حاشیه این بازدیدها به خبرنگاران گفت: نظارت ها به صورت ویژه در دستور کار مسئولان قرار دارد تا عرضه کالاهای اساسی به صورت ویژه کنترل شود.

وی ادامه داد: از جمله کالاهای اساسی عرضه گوشت و مرغ است که باید با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار ‌گیرد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در اطراف حرم مطهر رضوی نیز از نظر عرضه مواد غذایی در فروشگاه‌های ثابت مشکلی وجود ندارد و بیش از ۵۰۰ فروشگاه توافق کردند که ۲۱ قلم از کالاهای اساسی را به قیمت مصوب در اختیار زائران قرار دهند.

او با اشاره به بازدید خود به همراه مسولان اشاره و بیان کرد:اکنون شهر مشهد آراسته و آماده زائران نوروزی است، خدمات شهری همچون اسکان، حمل و نقل، تامین و عرضه کالا از مواردی است که مسئولان بر آن نظارت دارند.

تخفیف ۴۰ درصدی کالاهای اساسی

شهردار مشهد نیز در حاشیه این بازدیدها گفت: از موضوعات مهمی که مدیریت شهری بر آن توجه دارد بازارهای ارزاق و میوه است که با برنامه ریزی صورت گرفته تاکنون ۱۸ محل در سطح شهر برای این موضوع انتخاب و فعال شده است.

محمدرضا قلندر شریف افزود: ۲۷ فروشگاه «شهرما» نیز کالاهای اساسی را با هشت تا ۴۰ درصد تخفیف ارائه می‌دهد.

وی اضافه کرد: همچنین ۹ فروشگاه‌ کانکسی ویژه ارزاق عمومی و ۲ غرفه عرضه میوه در اطراف حرم به صورت موقت در اطراف حرم رضوی برپا شده است.

شهردار مشهد همچنین در خصوص آمادگی برای استقبال از زائران و اسکان آنان با توجه به پیش‌بینی بارش نزولانت آسمانی گفت: ۴۲ محل اسکان موقت و اضطراری توسط شهرداری مشهد آماده شده که بیش از ۴۵ هزار ظرفیت اقامت دارد.

قلندر شریف افزود:تمام این اماکن مسقف به لوازم گرمایشی و امکانات رفاهی برای مردم تجهیز شده است؛ علاوه بر آن، پارک‌ها نیز برای اسکان مورد نیاز مردم تجهیز شده اند.

رئیس اتاق اصناف مشهد نیز گفت : ۱۴ واحد صنفی توسط نظارت و بازرسی اتاق اصناف در منطقه ثامن شناسایی شدند تا خرما، پرتقال و سیب درختی را به صورت تنظیم بازار عرضه کنند.

هادی مخملی افزود: عرضه سیب، پرتقال و خرما تنظیم بازار در این منطقه از امروز آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی بیان کرد: در این طرح سیب درختی کیلویی ۲۸۵ هزار ریال، پرتقال تامسون کیلویی ۲۱۵هزار ریال و خرمای مضافتی بم سه‌ردیفه هر کیلو۹۵۰ هزار ریال به فروش می‌رسد.

مخملی اظهار کرد: این محصولات برای رفاه حال زائران و مجاوران به میزان مصرف تامین خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha