ملی شدن صنعت نفت اقتصاد دنیا را تحت شعاع قرار داد

بوشهر - ایرنا - مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: ملی شدن صنعت نفت در ۲۹ اسفند سال ۱۳۲۹ نقطه عطفی در تاریخ سیاسی و اقتصادی کشور برای احقاق حق مردم بود که اقتصاد دنیا را نیز تحت شعاع قرار داد.

به گزارش ایرنا ، "عباس غریبی " سه شنبه شب در آیین بزرگداشت ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت اظهار کرد: در آن برهه زمانی ایران بعنوان بزرگترین صادر کننده نفت خاورمیانه ۹۰ درصد از نیاز کشورهای اروپایی را تامین می‌کرد.

وی تصریح کرد: در مقطع یاد شده ایران چهارمین تولید کننده نفت در دنیا بود و ملی شدن این صنعت اقتصاد دنیا را تحت تاثیر قرار داد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، صادرات نفت در جزیره خارگ متوقف شد که کارکنان صنعت نفت با همت خود برای از سرگیری صادرات ، دین خود را یه انقلاب ادا کردند.

غریبی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی ، صنعت نفت توسعه خوبی یافته است طوریکه میدان گازی پارس جنوبی نمونه ای بارز از توسعه و پیشرفت در این صنعت است.

وی یادآور شد: توجه به نیروی انسانی ، نوسازی و توسعه زیرساخت ها و تعهد به انجام مسوولیت های اجتماعی از مهمترین راهبردهای این شرکت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha