خروش بشار یاسوج؛ مدیریت بحران کهگیلویه وبویراحمد در آماده باش کامل است

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: اعضای ستاد مدیریت بحران در همه شهرها و بخش ها در آماده باش کامل هستند و نیروهای امدادی و خدماتی نیز در همه مناطق بحران زا که از پیش برنامه ریزی و پیش بینی شده بود از روز گذشته مستقر شده اند.

سید علی احمدزاده بامداد امروز چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران کهگیلویه وبویراحمد افزود: اولویت اصلی این ستاد و همه نیروهای امدادی و خدمان رسان این است که تلفات جانی نداشته باشیم که تاکنون گزارشی در هیچ نقطه ای از استان دریافت نشده است .

وی تصریح کرد: البته در برخی رودخانه های خروشان استان از جمله در شهرستان باشت و منطقه تنگ پیرزال شهرستان چرام گزارش هایی از انحراف و سقوط خودرو به رودخانه و خطراتی که مردم را تهدید گزارش شد اما منجر به تلفات جانی نشد و افرادی که گرفتار سیل شده بودند در کمترین زمان ممکن توسط مردم و نیروهای امدادی نجات یافتند.

احمدزاده با اشاره به اینکه بارش باران از بامداد دیروز سه‌شنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد، گفت: باید مراقب بود که تلفات جانی در میان عشایر، مسافران نوروزی و مردم نداشته باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیگیری‌های مستمر "احمد وحیدی" وزیر کشور در خصوص وضعیت بارش‌ها در استان افزود: وزیر کشور سه بار در تماس تلفنی که با ما داشتند آخرین وضعیت استان را جویا شدند و از پای کار بودن اعضای ستاد مدیریت بحران قدردانی کرد.

وی بیان کرد: وزیر کشور بعد از اذان صبح روز سه شنبه و با آغاز بارش ها نیز تماسی داشتند که برای وی توضیح دادیم که بارش‌ها در استان آغاز شده است و در طول روزگذشته هم دو بار تماس گرفتند و جزئیات بارش‌ها را جویا شدند.

احمدزاده بیان کرد: رئیس سازمان مدیریت بحران هم پیگیر وضعیت استان است که پای کار بودن وزیر و مسئولان کشوری امیدبخش است و ما و همه استان های درگیر با بارش های سیل آسا را امیدوار می‌کند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: هم اینک هم نیروهای راهداری در محورهای استان مستقر هستند و در برخی محورها ریزش‌برداری انجام می‌دهند، نیروهای اورژانس و هلال احمر هم پای کار هستند.

وی گفت: بارش رحمت الهی در استان همچنان ادامه دارد و با این بارش‌ها آب شرب و کشاورزی ما تامین می‌شود، پیش‌بینی های لازم و آمادگی کامل برای رهاسازی سد کوثر در صورت بالا آمدن دبی آب نیز وجود دارد.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب وارد سد چم شیر شود و در دهدشت نیز ذخیره خوبی در سد مارون تاکنون گزارش شده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: پیش تر و از روزهای گذشته نیز چندین روستا در منطقه سیلاب و کلوار مارگون تخلیه شده بودند.

وی گفت: برخی روستاها در این منطقه به محض آاز بارش های سنگین زیر اب می روند و بر اساس گزارش های رسیده مردم این روستاها در کمال ارامش و با مدیریت و خدمات رسانی از سوی نیروهای امدادی هلال احمر در بالا دست روستا و در امام زاده روستا هستند .

وی بیان کرد: با کاهش بارش ها و رفع خطر آبگرفتگی و سیل روستا مردم نیز به خانه های خود باز خواهند گشت که پیش بینی می شود تا عصر امروز این کار انجام شود.

وی یاداور شد: همچنین بر اساس گزارش های رسیده چندین راه روستایی و فرعی در منطقه دیشموک و لنده نیز مسدود شده است که تلاش راهداران برای بازگشایی این مسیرها نیز ادامه دارد.

وی گفت: برخی محله و مناطق شهری استان از جمله یاسوج هم دچار آب گرفتگی شدند که از محل اعتبارات بحران برای رفع این نقاط اعتبارات اختصاص خواهد یافت.

وی همچنین از مردم خواست که از ترددهای غیرضرور پرهیز کنند و همچنان نیروهای امدادی و دستگاه های خدمات رسان در آمادگی باشند.

بر اساس اعلام هواشناسی میزان بارش ها در برخی مناطق به بالای ۲۰۰ میلیمتر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha