نماینده ولی فقیه در فارس: آموزش و پرورش در تحقق پیام رهبری نقش مهمی دارد

شیراز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در فارس گفت: آموزش و پرورش نقش مهمی در تحقق پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب یعنی سال "جهش تولید با مشارکت مردم" دارد.

به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام چهارشنبه در دیدار با مسئولان این اداره‌کل اظهار کرد: امروزه دانش‌آموزان ما در سطح مهارت‌آموزی وضعیت خوبی ندارند و حتی برخی مهارت‌ها هم که به صورت سنتی وجود داشت رو به فراموشی می‌رود.

وی افزود: اگر بخواهیم تولید را بالا ببریم، بدون مهارت‌آموزی امکان‌پذیر نیست.

دژکام ادامه داد: باید در آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌های متولی مهارت‌آموزی، برنامه‌ریزی و فعالیت بیشتری انجام شود.
نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به سند تحول دولت مردمی سیزدهم، گفت: در این سند به خوبی به مساله مردمی‌سازی، مهارت‌آموزی و تولید پرداخته شده است.

توسعه کمی و کیفی هنرستان‌ها، لازمه تحقق شعار نوروزی رهبر معظم انقلاب

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در این دیدار گفت: تحقق فرمایش رهبری (جهش تولید با مشارکت مردم) در آموزش و پرورش، از طریق گسترش و توسعه کمّی و کیفی هنرستان‌ها انجام‌پذیر است.
فرشید قاسمی افزود: متأسفانه ظرفیت هنرستان‌ها در استان و شهر شیراز پاسخگوی تقاضای دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در رشته های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش ندارند.

وی از نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز درخواست کرد تا در خصوص نهضت ساخت هنرستان‌ و تجهیز آنها، بویژه استفاده از ظرفیت خیرین در این خصوص توجه ویژه‌ای شود.

قاسمی اظهار کرد: امروز خانواده‌ها به مهارت‌آموزی در هنرستان‌ها اعتماد دارند و بسیاری از آنها فرزندان‌شان که دارای رتبه و نمرات بالایی هستند را به هنرستان‌ها می‌فرستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha