۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۰۰
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85423394
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار چهارمحال و بختیاری بر حفظ آمادگی نیروهای امدادی تاکید کرد

شهرکرد - ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری بر حفظ آمادگی نیروهای امدادی از جمله هلال‌احمر، اورژانس و راهداری و سایر دستگاه‌های خدماتی تا پایان سفرهای نوروزی تاکید کرد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در بازدید از پایگاه هلال احمر استان با تقدیر از تلاش امدادگران در امدادرسانی در بارش‌های اخیر افزود: نیروهای امدادی تا پایان سفرهای نوروزی آماده‌باش برای خدمت به مسافرین نوروزی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: جمعیت هلال احمر استان در طرح خدمت نوروزی در قالب برنامه‌های فرهنگی ماه رمضان، استقبال از مسافران نوروزی در راستای ساماندهی بشر دوستانه جوانان به مسافران، امداد و نجات نوروزی و پویش هلال رحمت، تهیه و توزیع بسته معیشتی برای کمک به نیازمندان توسط جمعیت هلال احمر ، ارائه خدمات درمانی و دارویی و برپایی ایستگاه آموزشی و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران در دستور کار دارد.

مسعود مثنوی افزود: برای خدمات‌رسانی به مسافران ۵۹ ایستگاه هلال‌احمر با حضور ۲ هزار نفر از نیروهای جوان، داوطلب و کادر هلال احمر از ۲۴ اسفندماه تا ۱۷ فروردین ماه فعال شدند.

وی با اشاره به بارش باران و برف در سامانه بارشی روزگذشته گفت: امداگران جمعیت به ۳۶۶ نفر که در برف و کولاک استان، دچار حادثه شدند، امدادرسانی کردند.

مثنوی اظهار داشت: در۲۴ساعت گذشته ۲حادثه در شهرستان‌های کوهرنگ و لردگان به وقوع پیوست.

به گفته وی، چهار تیم عملیاتی و امدادی برای امدادرسانی به این حوادث اعزام شدند و ۱۲۱ دستگاه خودرو رهاسازی و ۶ نفر نیز در مناطق امن اسکان یافتند.

مثنوی اظهار داشت: ۱۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۱۸ تخته پتو، ۲ تخته موکت، ۱۵ کیلوگرم نایلون، ۱۲ عدد کنسرو لوبیا و ۲۴ عدد کنسرو ماهی در بین حادثه دیدگان توزیع شد.

به گزارش ایرنا، برای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به استان بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری شامل ۱۰۸ جاذبه طبیعی، ۶۷۴ جاذبه فرهنگی و تاریخی، هشت اثر دست‌ساز، ۱۲ روستای هدف گردشگری ملی، ۱۵ منطقه نمونه گردشگری مصوب دولت و ۹۰ رشته صنایع‌دستی در این استان فعالیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha